Gepost door: Pierre Vis | augustus 17, 2005

Liefelijk tafereel


Tijdens de vele pauzes die de blok rijk is, ben ik begonnen met het ‘ontwikkelen’ van mijn kiekjes die ik op mijn jongste bouwkamp heb geschoten. Ik zal ooit wel eens de tijd vinden om ze ergens online te zwieren, maar voorlopig moeten jullie het doen met dit ene exemplaar.

Dit liefelijk tafereeltje vind je nogal frequent terug op reclame-borden in Sarajevo, U weet wel, de hoofdstad van Bosnië-Herzegovina. Het is één van de vele campagnes gefinancierd door de Europese Gemeenschap, en de boodschap is helaas iets minder idyllisch dan de foto doet vermoeden. “Opgepast. Spelen in de buurt van mijnenvelden is gevaarlijk”, staat er letterlijk te lezen. En de schattige schaapjes vormen tevens “Opgepast, mijnen”. Je kan je afvragen hoe kinderen die opgroeien tussen dergelijke slogans tegen het leven aan kijken. En laat ons duidelijk wezen. Sarajevo ligt niet aan de andere uithoek van onze blauwe planeet, maar op slechts 1500km van ons zorgeloos wereldje. Dan mag er al s iets fout lopen of tegen zitten; denk maar dat het altijd erger kan..

Geef een reactie

Categorieën

