Gepost door: Pierre Vis | augustus 19, 2005

Weergoden

Maartse buien en aprilse grillen, zover was ik al. Maar wat met honde(n)weer in augustus? Bestaat daar geen uitdrukking voor?

De parken in Gent & Leuven zullen gisteren weer afgeladen vol gezeten hebben met blokkende medemensen, en ook de terrasjes zullen gisteravond goeie zaken gedaan hebben. Maar vannacht moet de één of andere pipo een ferme regendans ten berde hebben gebracht, want het regent al de ganse ochtend onafgebroken. Het zal weer modder-catch worden op de weide van Pukkelpop. Met een beetje geluk krijgen ze daar ook nog wat muziek te horen, tenminste als de bliksem niet inslaat.

Eigenlijk heb ik zelf niet te klagen: ik heb mijn portie hitte al gehad voor deze zomer, maar onbaatzuchtig als ik ben *humhum*, gun ik de bewoners van dit vochtig landje ook hun portie zon. Misschien krijgen we nog een mooie nazomer, maar daar zou ik geen geld op durven zetten. De wegen van de weergoden zijn de laatste tijd ondoorgrondelijk gebleken. Daar kunnen ook Frank & Sabine weinig aan veranderen. Ik vrees dat ik me voorlopig zal moeten verzoenen met het regengekletter op mijn raam terwijl ik Russische woordje memoriseer. Het heeft ongetwijfeld ook zijn charmes, alleen moet ik die nog zien te ontdekken.

Responses

  1. M’n treintje reed daarstraks toevallig langs de camping van Pukkelpop en het zag er toch niet zo zompig uit als ik verwacht had.


Geef een reactie

Categorieën

