Gepost door: Pierre Vis | augustus 26, 2005

Jongste spruit

Na Gmail, introduceren de mensen achter Google nu Google Talk, een instant-messeging-programma. Juist ja, dat is software vergelijkbaar met het populaire MSN Messenger. Persoonlijk lijkt het me wel de moeite om Googles nieuwste spruit eens uit te testen.

Over Gmail, met intussen al meer dan 2GB inbox-ruimte, ben ik immers behoorlijk tevreden, en aangezien MSN Messenger hoe langer hoe meer de plat commerciële toer op gaat, acht ik het niet onwaarschijnlijk dat ik het binnen afzienbare tijd laat voor wat het is. Google Talk zou dan een alternatief kunnen vormen, al moet het natuurlijk eerst voldoen aan mijn criteria: degelijkheid, overzichtelijkheid & handig in gebruik.

Intussen heb ik Googles nieuwste spruit geïnstalleerd, hetgeen vrij snel ging en weinig ruimte in beslag nam. Wat onmiddellijk opvalt is de soberheid: geen reclame, misschien een beetje saai, maar vooral overzichtelijk! De vergelijking met Gmail is snel gemaakt. Minpuntje is wel dat je (voorlopig?!) enkel mensen met een gmail-adres kan toevoegen. Voorlopig, want het is een beta-versie, wat betekent dat het geheel nog voor verbetering vatbaar is. In afwachting daarvan moet ik het dus wel zonder online contacten zien te doen, en bijgevolg kan ik dus niet veel zinnings vertellen over de werking van het programma. Bij deze, rep je als de bliksem hierheen, download de ganse santeboetiek en goed 5 minuten later kan je me zelf vertellen wat je er van vindt.

Oh ja, pieter.planckaert[at]gmail[punt]com, om U te dienen…

Geef een reactie

Categorieën

