Gepost door: Pierre Vis | augustus 31, 2005

Beter een goede buur dan een verre vriend

Krijg je het soms ook op je heupen van eng-denkende bejaarden die voor het minste zuchtje wind de flikken bellen? Gisteren had ik iets dergelijks voor. De buurman van 5 huizen verder kwam buiten en maakte van zijn tetter alsof we net tegen zijn gevel geplast hadden of om middernacht voor zijn deur aan het cantussen waren geweest. Voor alle duidelijkheid: dat hadden we niet op ons geweten! We, dat zijn een vrouwelijk kotgenootje en mijzelve, die dagelijks een balletje trappen om 16uur. Dat doen we op straat (een schande!), maar de St. Juliaanstraat is nu ook niet bepaald dé verkeersader van Gent. Het is zelfs een zone 30, en we maken altijd plaats voor het weinige verkeer dat er is. Het grappige is trouwens dat we zelfs niet voor de mens zijn huis aan het sjotten waren, maar voor ons kot en het huis van de naaste buren (waar we het overigens zeer goed mee kunnen vinden). Soit, argumenteren met dergelijke mensen is onbegonnen werk, en dus hebben we besloten om de man te negeren, en ons sportief halfuurtje verder te zetten. [irony mode] De politie, onze vriend, is niet komen opdagen, wat gezien de ernst van de feiten zeer verwonderlijk is. Twee studenten die de ganse buurt bijeen schreeuwen, daarvoor zou een PV toch wel op zijn plaats geweest zijn, niet?! [/irony mode] Ik heb trouwens ontdekt dat ik niet de enige ben die me kan opjagen in de bekrompenheid van de 3e leeftijd (of toch van enkele exemplaren). Blijkt dat de trein ook een bron van ergernis kan zijn.

Gisteravond gehoord op het nieuws:

“bejaarde man schiet twee buren dood met zijn jachtgeweer”

Misschien straks toch maar mijn kogelvrije vest aantrekken als ik ga voetballen, kwestie van ‘sociale drama’s’ te vermijden…

Responses

  1. Heeft uw bompa ook zo’n karabijn misschien?

  2. Dat ga ik nu eens niet uittesten zie 🙂
    Overigens, het ‘voetbal-pauze-seizoen’ is gisteren ten einde gelopen, en de mens kan weer voor enkele maanden gerust adem halen..

  3. Dit jaar tijdens de blokperiode same place,same time!! misschien kiezen we dit jaar voor een lederen bal?? kwestie van je kogelvrije vest te nuttigen,anders was het een onnodige aankoop…’ è verloren kost’ zouden ze ier in w-vl zegn!

  4. Ik zal alvast mijn studs aanscherpen…


Geef een reactie

Categorieën

