Gepost door: Pierre Vis | september 7, 2005

Arbeidersvreugde

Na 3 dagen werken wil ik graag wat arbeidersvreugde met jullie delen. Nu ik vandaag mijn eerste bak heb laten vallen (er viel slechts één Loza-fles te betreuren), ben ik écht wel ‘part of the team’. En zeg nu zelf: wat is er leuker dan tijdens het middagmaal ongestoord te kunnen zeggen dat Sjarapova een lekker wijf is en dat je wel eens graag met haar zou tennissen? In de kantine wordt er niet geleuterd over politiek of andere banale dingen, neen, hier wordt er gebabbeld over auto’s, voetbal, vrouwen, en -évidemment- bier! Kortom, de belangrijke zaken des levens..

Vergeef me mijn karikatuur; ik wil zeker niet minderwaardig doen tegenover arbeiders. Integendeel, veel respect voor die mensen! Wanneer ondergetekende zombie s’ochtends aankomt op het werk, zijn die mannen al druk in de weer in het magazijn. En nu hebben we gelukkelijk nog goed weer, maar ik kan me inbeelden dat het weinig aangenaam werken is wanneer het ouwe wijven regent of vriest dat het kraakt. Weinig benijdenswaardig lijkt mij. Ik begrijp ook niet hoe die mannen nog een gezinsleven weten uit te bouwen na hun uren. Tegen het einde van mijn shift fiets ik naar huis, om vervolgens naar het bad te strompelen alwaar ik na enige tijd weken en meerdere denkbeeldige massagebeurten (kandidaturen zijn altijd welkom) terug transformeer in een toonbaar levend wezen.

Ok, enige overdrijving is me niet onbekend, maar mijn jobke is toch wel een geraffineerde vorm van fitness: het laden en lossen van bierbakken (biceps & triceps) en het heen-en-weer-geloop door de verschillende rayons (quadriceps) zijn een veelbeproefde trainingsmethode waar menig Rode Duivel baat bij zou hebben. Over deze laatste gesproken: ik mag hopen dat ze deze arbeider een avondje vermaak gunnen met een fris pintje, schoon voetbal, en liefst ook nog eens een klinkende overwinning. Santé!

Geef een reactie

Categorieën

