Gepost door: Pierre Vis | oktober 7, 2005

Klote vrijdag

Dank U wel, NMBS! Jullie stakingsactie zal jullie ongetwijfeld bakken nieuwe klanten opleveren! Is er trouwens iemand die mij kan uitleggen waarom betaalstakingen niet aan de orde zijn? Op die manier straf je het bestuur, en niet de klanten. Zoals het nu gaat, moet ik spontaan denken aan de handelswijze van de horeca-uitbaaters in Rusland: onvriendelijk en totaal niet klant-minded. Het zal de vakbonden blijkbaar worst wezen dat de kotstudenten niet thuis geraken!

Overigens, ik denk dat de algemene staking van het ABVV tout court op weinig begrip kan rekenen. Staken om druk te zetten tijdens onderhandelingen lijkt mij nogal redelijk onder de gordel. Ik mag hopen dat de 3 verschillende vakbonden het niet in hun hoofd krijgen om elk op een aparte dag een algemene staking te houden..

Responses

  1. Eerst ‘Marginale donderdag’, nu ‘Klote vrijdag’. Ga je wekelijkse items beginnen misschien? Ik zou dan alvast een ‘Foto woensdag’ toevoegen of zo, dat lijkt me wel tof.


Geef een reactie

Categorieën

