Gepost door: Pierre Vis | oktober 11, 2005

Filmfestival

Gisteravond was er de vooropening van het 32e internationale Filmfestival van Vlaanderen-Gent. De Vlaamse film “Verlengd Weekend” mocht de spits afbijten, en deed dat naar behoren.

Dit jaar staan Rusland en de Russische film centraal. Jaja, Rusland is alom tegenwoordig in het najaar! Het zou voor mij een extra motivatie moeten zijn om uit mijn luie zetel te komen. Ik vrees er echter voor dat het festival net als andere jaren stilletjes aan mij zal voorbijgaan. Vorig jaar ben ik er één keer geraakt, en toen was de film niet echt overtuigend. Ik herinner me vaag een hillarisch Question & Answer-gesprek met een allesbehalve enthousiast publiek. De vraag “Hoe laat is het?” was daar de ultieme illustratie van. Dit jaar beter?!

Geef een reactie

Categorieën

