Gepost door: Pierre Vis | oktober 19, 2005

Google Print

Met de regelmaat van de klok komt Google met iets nieuws op de markt. Google Print bestond blijkbaar al een tijdje, maar nu is er ook een Belgische (lees: nederlandstalige) versie van de zoekmachine. Wat is er nu zo speciaal aan? Wel, de robot zoekt in boeken. Weliswaar zijn niet alle uitgevers even happig om hun boeken (helemaal) op het net te gooien, maar als ik ‘Balkan’ ingeef krijg ik toch zo’n slordige 67800 resultaten. Even doorklikken brengt me zelfs bij één van de boeken die ik nog dien te lezen voor mijn thesis. Dit zou wel eens een goed hulpmiddel kunnen worden! [via En Nu Even Ernstig]

Update: Naast Google Print is er ook een beta versie van Google Video beschikbaar. Iets in mij zegt dat ‘sex’ wel eens de meest ingevoerde zoekterm zou kunnen zijn..

Update 2: Collega Tijd bracht nog een interessante Google aan het licht. Nu we toch bezig zijn: Iemand nog een Google op overschot?!

Responses

  1. Hm, eventjes gezocht op “Cicero exile” voor mijn thesis en ik vind direct de relevante passages in “Cicero, Rhetoric, and Empire” van Steel, in “Party Politics in the Age of Caesar” van Taylor enz. enz. !

    Wowie !! Bedankt voor de tip !!!

  2. Als je dingen zoekt voor taken moet je ook maar eens bij “Google Scholar” langsgaan. Daar kan je (Engelstalige) wetenschappelijke recensies terugvinden.

  3. Voorlopig geen Google-link meer, maar voor online boeken kan je altijd eens gaan kijken bij het immense Project Guttenberg. Bijna alle klassiekers zijn er te vinden, en te downloaden. En ‘gratis’ is hier volgens mij het belangrijkste trefwoord.


Geef een reactie

Categorieën

