Gepost door: Pierre Vis | oktober 22, 2005

Eurosong wordt 50

Eurosong‘ weet zichzelf meer dan behoorlijk te verkopen. Naast het junior liedjesfestival, krijgen we vanavond ook het beste van de voorbije 50 Eurosong-jaren voorgeschoteld. De playlist voor vanavond:

* Domenico Modugno – “Nel blu, di pinto di blu (Volare)” (Italië, 1958)
* France Gall – “Poupée de cire, poupée de son” (Luxemburg, 1965)
* Cliff Richard – “Congratulations” (Groot-Brittannië, 1968)
* Mocedades – “Eres Tú” (Spanje, 1973)
* Abba – “Waterloo” (Zweden, 1974)
* Brotherhood of Man – “Save Your Kisses For Me” (Groot-Brittannië, 1976)
* Johnny Logan – “What’s Another Year” (Ierland, 1980)
* Nicole – “Ein Bisschen Frieden” (Duitsland, 1982)
* Johnny Logan – “Hold Me Now” (Ierland, 1987)
* Céline Dion – “Ne Partez Sans Moi” (Zwitserland, 1988)
* Dana International – “Diva” (Israël, 1998)
* Olsen Brothers – “Fly On The Wings Of Love” (Denemarken, 2000)
* Sertab Erener – “Everyway that I Can” (Turkije, 2003)
* Helena Paparizou – “My Number One” (Griekenland, 2005)

Tot mijn scha & schande (?!) moet ik bekennen dat de oudere winnaars mij bekender in de oren klinken dan de liedjes die in het recente verleden scoorden. In 2002 bijvoorbeeld, werd het festival gewonnen door Marie N met het fantastische ‘I wanna‘. Over de kwaliteiten van het liedje kan gediscussieerd worden, aangezien ik geen flauw idee heb hoe het klinkt. De naam van de artiest doet evenmin een belletje rinkelen. Nu, de kans zit er dik in dat ik vanavond toch wel eens richting één zap, al was het maar om de te gekke pakjes van Nicole & Hugo nog eens terug te zien..

Geef een reactie

Categorieën

