Gepost door: Pierre Vis | oktober 25, 2005

Digitale nieuwtjes

Er zijn weer enkele nieuwigheden op de digitale markt:

  • Vooraleerst is er een nieuwe webbrowser, Flock genaamd. Zoals U kunt zien is het geheel nog in een beginfase, maar je kan alvast een bèta-versie downloaden. Ik heb het ding zelf nog niet uitgetest wegens te lui en niet genoeg tijd. Andere mensen waren iets minder lui, en waren redelijk te spreken over Flock. De sterke punten zijn naar verluidt de foto-opslag via Flickr – moet ik dringend zelf s gaan installeren –, de Rss feed viewer en de integratie van blog publicaties. Extensies zijn er vooralsnog niet, en het design is niet echt vernieuwend, in die zin dat het sterke gelijkenissen vertoont met Firefox.
  • Een tweede nieuwigheid is Open Office (2.0), een alternatief voor het alom gebruikte Microsoft Office. Waarom zou ik veranderen als ik tevreden ben met Microsoft, hoor ik U al denken. Wel, omdat het gratis (en toch legaal) is bijvoorbeeld.. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het nog niet heb uitgeprobeerd, maar ik ben het zeker wel van plan. Alle producten die een alternatief kunnen vormen voor het dominante Microsoft, verdienen zeker eens te worden uitgeprobeerd. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik een hekel heb aan Microsoft; eerder een afkeer tegen de afgetekende dominantie van dit bedrijf. Een beetje concurrentie komt uiteindelijk vooral de consument ten goede. Downloaden kan hier.
Responses

  1. Over Flock las ik al bij TijD. Ik zal het in de komende dagen eens testen.

    Ik gebuik Open Office sinds een week of twee. Ik ben er vrij tevreden over. In het begin is het eventjes zoeken, maar het went snel. Volgende week ga ik Linux (Ubuntu 5.04 of 5.10) installeren op een externe harde schijf en een paar weken proefdraaien. Als dat mee valt dan kick ik XP er af. WEG MET MICROSOFT!

    Groet, Merca


Geef een reactie

Categorieën

