Gepost door: Pierre Vis | november 14, 2005

Immobiliteit

De fiets is koning in Gent, en dat is al zeker het geval in studentenmiddens. Op vrijdagavond begeef ik mij telkenwere richting Gent-Sint-Pieters op mijn stalen ros. Het beestje moet dan een weekendje kamperen in open lucht, vooraleer het baasje op zondagavond terug het zadel bestijgt. Althans, dat is toch de bedoeling..

De laatste zondagen was er namelijk een kinkje in de kabel. Vorige zondag was ik zo lomp geweest om mijn sleutels (fietsslot – voordeur kot – kot) thuis te vergeten, waardoor ik te voet naar mijn kot mocht trekken, met de fiets in de hand of ergens op de rug, bovenop die reeds loodzware rugzak. Gelukkig stond de reddingsdienst (dank U papa-lief) toen al een half uur later aan mijn kot. Gisteren zou een reddingsdienst mij niet veel verder geholpen hebben, of hij zou al moeten uitgerust geweest zijn met een serieuze tang. Eén of andere pipo was namelijk zo bij de hand geweest om naast zijn eigen fiets, ook mijn vervoermiddel vast te ketenen. Nadat ik een vriendelijke doch niet mis te verstane boodschap had achtergelaten voor de onverlaat, ben ik dan maar weer te voet afgedropen in de hoop dat mijn fiets tegen morgen terug vrij is van overbodige fietssloten. Benieuwd of de zondagavond-vloek mij komende weekend opnieuw zal weten te treffen..

Responses

  1. Je bent nog zo goed geweest om die ander zijn fiets niet te saboteren.

  2. Mjah, ik kon natuurlijk mijn slot rond zijn fiets gedaan hebben, mr daarmee was ik nog stap vooruit.

    Ik ben trouwens een brave jongen; zoiets zou ik nooit doen 🙂

  3. En en? Hoe is dit spannende verhaal afgelopen?

  4. Vandaag ben ik gaan kijken, en er zat een briefje aan mijn fiets: “Sorry kgaat nooit meer doen :-/ stranger”


Geef een reactie

Categorieën

