Gepost door: Pierre Vis | november 17, 2005

De Zeven Schoonheden

Afgelopen weekend was ik aan het werk als hulpredder in De Treffer, toen één van mijn vrouwelijke collega’s opmerkte dat ik gezegend ben met één van de zeven schoonheden. Het is altijd leuk om een complimentje te krijgen, zelfs al is de dame in kwestie nét iets te oud en te getrouwd. Ik heb blauwe ogen gecombineerd met donker haar, en blijkbaar is dat 1 van de zeven schoonheden.

De zeven dwergen zijn me al langer bekend, maar van die zeven schoonheden had ik eigenlijk nog nooit gehoord. Even googelen leerde mij al snel dat het om de volgende uiterlijke kenmerken gaat:

– Donker haar en blauwe ogen

– Blond haar en bruine ogen

– Moedervlekje boven je lip

– Sproetjes

– Kuiltjes in je wangen

– Amandelvormige ogen

– Lange en gekrulde wimpers

EDIT: Ik wil nog even duidelijk stellen dat ik bovenstaande zeven schoonheden ook maar gegoogled heb, net zoals de meesten onder U waarschijnlijk hier zijn terecht gekomen. Mocht U nog andere varianten kennen, mag U die altijd posten in de comments..

Responses

  1. Wist je dat die lijst met eigenschappen al meer dan honderd jaar oud is?

  2. JIPPIE!!!! Moest het tweede niet op de eerste plaats staan? 😉

  3. uhm..ik denk dat het moet zijn donker haar en blauwe ogen OF blond haar en bruine ogen want ander kan je nooit alle zeven schoonheden hebben…..
    maar nu misj er 1 …..

  4. Wel, ik heb het ook maar gegoogled eerlijk gezegd. Er bestaat blijkbaar ook geen eenduidigheid. Vandaag vond ik nog ergens dit lijstje:

    1. sproetjes en/of tache de beauté (= moedervlekje, liefst boven de lip)
    2. amandelvormige en/of licht loensende ogen =koe-oogig.
    3. lange en gekrulde wimpers
    4. V-vormige haargrens
    5. bleke huid
    6. spleetje tussen de voortanden
    7. mollig


Geef een reactie

Categorieën

