Gepost door: Pierre Vis | december 22, 2005

MC XIII

Gisteren voor het eerst in mijn bestaan de Gentse Massacantus een bezoekje gebracht. Ik wilde dit hoogst studentikoos toch minstens één keer meegemaakt hebben en dan neem je die voze Rodenbach er maar bij. Door allerlei veiligheidsvoorschriften was het aantal studenten beperkt tot ‘slechts’ 1100 (officieel), maar dat aantal staat nog altijd garant voor een hoop decibels en voor behoorlijk wat drankverbruik. De sfeer die er heerst kan je vergelijken met die op het middenplein van The Night of the Proms, alleen nog veel intenser.

Ook de rector (in zijn studententijd voorzitter van het Faculteiten Konvent) liet zich niet onbetuigd en het feit dat hij een toost uitbracht op zijn chauffeur doet vermoeden dat hij het niet bij één Rodenbach heeft gehouden. Zeg nu zelf: als je op een activiteit als deze het label approved by the rector kan plakken, dan zit het toch wel snor.

Wat mij betreft was het een aangename belevenis. Ik heb het wel voor dergelijke georganiseerde chaos. Bovendien heb ik de Rodenbach relatief goed verteerd (oprechte dank aan pita Tosi), wat maakt dat ik zonder houten kop mijn cursus Bulgaars ter hand kan nemen.

Ut floreat, valeat et crescat, de Gentse Massacantus!

Geef een reactie

Categorieën

