Gepost door: Pierre Vis | december 31, 2005

Dé lijst (part I)

Bij wijze van afsluiter presenteer ik U hierbij dé lijst met 40 vragen die de laatste dagen weblogland in de ban houdt. Vandaag deel I:

  1. Wat heb je in 2005 gedaan dat je voordien nooit gedaan hebt?
    Ik ben 22 geworden, in Rusland geweest en heb de massacantus bijgewoond. Andere premières schieten er mij niet onmiddellijk voor de geest.

  2. Heb je je gehouden aan je voornemens, en ga je er nieuwe maken?
    Ik ben zo slim om voornemens –in de veronderstelling dat ik die al maak- nooit uit te spreken. Je weet nooit dat er een pipo in de buurt is die je er een gans jaar aan herinnert.

  3. Heeft een dierbare een kind gekregen?
    Ik kan niet direct denken wie, maar de familie is ongetwijfeld wel weer uitgebreid dit jaar. Het is erg om zeggen, maar als je op kot zit, gaan veel van dergelijke nieuwtjes verloren. Altijd leuk trouwens om een week voor een huwelijk te horen dat je (verre) neef of nicht gaat trouwen.

  4. Is een dierbare gestorven?
    Ja; mijn oma is niet meer..

  5. Welke landen heb je bezocht?
    Rusland (St. Petersburg) en Bosnië-Herzegovina. De landen waar ik door gepasseerd ben (Kroatië, Slovenië,..) laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing..
    St. Petersburg is een prachtige stad die ik graag nog eens wil bezoeken, maar dan wel in de zomer. Een wit sneeuwtapijt mag dan wel zijn charmes hebben, de blakende zon geeft warmte en ik ben nogal een koukleum.
    Bosnië-Herzegovina begin ik onderhand al vrij goed te kennen. Toch leer ik elk jaar nog nieuwe plaatsjes ontdekken en ontmoet ik boeiende mensen. Een blijver!

  6. Wat zou je in 2006 graag hebben dat je niet had in 2005?
    Een diploma en -waarom ook niet- een langdurige relatie.

  7. Welke dagen zullen je voor altijd bijblijven?
    De zondagen.. Lekker relax; beetje voor de televisie hangen; beetje luieren; s’avonds op het gemak iets gaan drinken..
    Verder waren er ook de ontelbare momenten dat ik intens genoot van een goede babbel of dat ik me amuseerde in aangenaam gezelschap.

  8. Wat was jou grootste verwezenlijking dit jaar?
    Veel kleine verwezenlijkingen –vaak ongezien- maken één groot..

  9. Wat was jou grootste faling?
    Het niet afkrijgen van die verrekte thesis en het algemene gebrek aan karakter om aan mijn thesis te werken.

  10. Heb je last gehad van ziektes of blessures?
    Afgezien van enkele kleinere kwaaltjes, neen.

  11. Wat is het beste dat je gekocht hebt?
    Het kan pretentieus klinken, maar veel heb ik dit jaar niet gekocht omdat ik eigenlijk ook niks speciaal wilde hebben -althans niets wat binnen mijn budget valt-. Mijn MP3-speler heeft zijn diensten wel al uitvoerig bewezen, dus dat zal waarschijnlijk mijn beste koop geweest zijn.

  12. Wie zijn gedrag was lovenswaardig?
    In de veronderstelling dat hij écht onschuldig is/was: Rutger Beke

  13. Van wie zijn gedrag werd je gedegouteerd/depressief?
    Er zijn in mijn omgeving wel mensen die me dit jaar enigszins ontgoocheld hebben, maar ‘gedegouteerd’, neen, dat niet.
    In bredere zin zijn er wel een aantal zwartkijkers en andere bekrompen mens die niet beseffen hoe goed wij het uiteindelijk hebben. Ik weet niet of gedegouteerd in deze context het beste woord is, maar ik heb me er wel behoorlijk aan geërgerd.

  14. Aan wat heb je het meeste van je geld besteed?
    Ik denk dat ik dit jaar –in verhouding gezien- het meeste heb uitgegeven aan mijn beide reizen en uitgaan (op café).

  15. Waar was je heel, heel, heel enthousiast over?
    Spontane, positieve initiatieven; babbels die uitdraaien op een diepgaand gesprek over de grote zaken des levens; enthousiasme met de grote E;…

  16. Welke liedjes zullen je steeds aan 2005 doen denken?
    Stash – Sadness (onvermijdelijk)
    The Arcade Fire – Rebellion Lies

  17. In vergelijking met deze tijd vorig jaar, ben je …
    • Ouder
    • Ietwat vermagerd
    • Vrijgezelliger
    • Levenservaringen rijker

  18. Wat had je liever meer gedaan?
    • Gewerkt aan mijn thesis
    • Uit vrije wil gelezen (geen literatuurlijst; geen thesis)
  19. Wat had je liever minder gedaan?
    • Gewerkt aan mijn thesis
    • Passief gerookt
    • Mij geërgerd
  20. Hoe heb je kerst gevierd?
    Kerst heb ik voor de tweede keer buitenshuis gevierd. Gezellig samen zijn zondermeer..

Morgen deel II…
Maak er iets leuks van vanavond!

Responses

  1. Ah, StPetersburg .. Wil ik ook nog eens ooit geraken ..


Geef een reactie

Categorieën

