Gepost door: Pierre Vis | januari 1, 2006

Dé lijst (part II)

Ik wens U het allerbeste toe voor 2006! Mogen een goede gezondheid en succes in wat U doet, uw deel zijn.

Ik heb oudejaarsnacht overleefd (dankjewel gezelschap voor de leuke avond!) en ik mag van U hetzelfde hopen. Bij wijze van cadeau krijgt U vandaag, ergens tussen het Nieuwjaarsconcert en de Nieuwjaarscross, deel II van dé lijst…

  1. Wie heeft vraag 21 gewist?
    Ik pleit ontoerekeningsvatbaar.
  2. Ben je verliefd geworden in 2005?
    Ja, toch wel. Meer dan eens zelfs, maar slechts één grote crush.
  3. Hoe veel one-night stands?
    De volle 0. (niet dat ik het hier zou verkondigen mocht het anders geweest zijn)
  4. Wat was uw favoriete TV-programma?
    TV is één van de zaken die ik helemaal niet mis op kot. Er zijn dan ook weinig programma’s waarvoor ik thuis blijf. ‘Het Eiland’ was pijnlijk geniaal, maar ik weet niet of dat nog in 2005 was.
  5. Haat je nu iemand die je vorig jaar niet haatte?
    Sommige mensen irriteren me mateloos, maar ik hou het nooit lang vol om boos te zijn. Haten is dus niet aan mij besteed.
  6. Wat was het beste boek dat je gelezen hebt?
    Best mogelijk dat het nog eind 2004 was, maar Underground (Een held van onze tijd) van Vladimir Makanin heb ik zeer graag gelezen.
  7. Wat was je grootste muzikale ontdekking?
    Een echte ontdekking heb ik niet gedaan; veel individuele nummers hebben mijn oor gestreeld. Als ik er dan toch een groep moet uitkiezen, zal het Bloc Party zijn.
  8. Wat wou je graag en heb je gekregen?
    Een goede gezondheid.
  9. Wat wou je en heb je niet gekregen?
    De liefde van mijn leven?!
  10. Wat was je favoriete film van het jaar?
    Aangezien ik dit jaar maar twee films ben gaan kijken (‘Der Untergang’ en ‘Les poupées Russes’), lijkt het me aangewezen om op deze vraag niet te antwoorden. Beide films waren overigens wel goed in hun genre.
  11. Wat heb je met je verjaardag gedaan en hoe oud was je?
    Mijn verjaardag ben ik om 00:00 begonnen op de één of andere message-party. Redelijk wat op, dus veel herinner ik mij daar niet van. Gans de dag relax bezig geweest; zelfs naar de les geweest. S’avonds was er –hoe toevallig (not!)- openingsfuif van onze studentenvereniging. Meer hoef ik daar niet meer over te zeggen, behalve dat het beestig was en dat ik pas tegen 20u (28/10) in mijn nest ben beland. Voor alle duidelijkheid: ik ben 22 geworden op 27/10..
  12. Wat is dat ene iets dat het jaar zoveel meer bevredigend zou gemaakt hebben?
    Met ‘zou’ kan je een gans universum vullen. Misschien zou dé liefde 2005 nog net iets mooier gemaakt hebben. Oh ja, en wereldvrede, évidemment..
  13. Hoe beschrijf je je persoonlijke mode uit 2005?
    Ik ben misschien wel iets modebewuster geworden in 2005. Kan ook moeilijk anders als je hoofdzakelijk dames hebt in je vriendenkring. Stilaan begin ik te begrijpen dat mode méér is dan het niet dragen van witte sokken.
  14. Wat is de reden dat je niet gek bent geworden?
    Eens gaan lopen door de koude wind met enkele hevige rock nummers of zware dance in de oortjes doet wonderen.
  15. Voor welke celebrity had je de grootste zwak?
    Ik ben niet bepaald fan van één persoon, al heb ik wel een zwak voor knappe vrouwen: Sandra Bullock, Sophie Dewaele, Katja Retsin,.. (Tiens, ik heb het blijkbaar wel voor vrouwen die al ietsje ouder zijn)
  16. Welke politieke kwestie vond je het vervelendst?
    • BHV was een aanfluiting van alle Vlamingen.
    • Generatiepact was een aanfluiting van het gezond verstand.
  17. Wie heb je gemist?
    Ik kan niet zeggen dat ik iemand gemist heb. Ik denk nog vaak aan mensen die hier niet meer zijn (vergeten doe ik dus niet), maar écht missen, neen.
  18. Wie is de beste nieuwe persoon die je ontmoet hebt?
    Ik heb terug veel nieuwe mensen ontmoet. Ik ben verheugd dat ik ook heel wat jonge mensen heb mogen ontmoeten die nog idealisme kennen en bruisende ideeën hebben en die iets willen aanvangen met hun leven en dat van anderen. De beste personen die ik ontmoet heb, zijn bijgevolg de levenslustige jongeren. Namen hoef ik daar niet op te kleven.
  19. Vertel ons een levensles die je geleerd hebt in 2005.
    Dé waarheid bestaat niet. Dé gulden middenweg bestaat ook niet (altijd). De kwestie is om helder te denken en keuzes te maken die voor jezelf en de medemens acceptabel zijn. ‘Doe niet aan een ander wat je zelf niet zou willen’ blijkt meer dan eens een goede houvast.
  20. Citeer een liedjestekst die je jaar beschrijft.
    Dit is een moeilijke.. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik spontaan moest denken aan “Ik wou dat ik jou was” van Veldhuis & Kemper, maar die tekst bleek uiteindelijk toch niet helemaal van toepassing. Om een passende liedjestekst te vinden zou ik eerst een woord of een zin moeten vinden die 2005 voor mij beschrijft en die vond ik niet. Dan maar gezocht naar een oudere tekst die nog altijd/opnieuw brandend actueel is..Laat ons een bloem
    En wat gras dat nog groen is
    Laat ons een boom
    En het zicht op de zee
    Vergeet voor een keer
    Hoeveel geld een miljoen is
    De wereld die moet nog een eeuwigheid mee

    Louis Neefs

EDIT: Aan de persoon die het nodig vond om mij anoniem (hoe stoer) een verwijt te maken: Uw reactie werd verwijderd; mijn mail-adres is U ongetwijfeld niet onbekend..

Responses

  1. Beste wensen voor 2006 !

  2. Eveneens een fantastisch nieuw jaar gewenst.

  3. Zo’n klein hart dat er niets ‘niet zo positief’ over jou op je weblog mag komen? Het was maar om je een beetje zelfkritischer te maken in het nieuwe jaar, een positieve eigenschap, mijn wens voor jou. Gelukkig Nieuwjaar!

  4. Ik denk dat ik best wel zelfkritisch kan zijn en ik ben (hopelijk) ook wel vatbaar voor constructieve kritiek. Ik ben me er ook bewust van dat ook ik fouten maak (“Wie zonder zonde is,…”).
    Waar het mij vooral om ging is dat je reactie anoniem was (terwijl ik 95% zekerheid heb over je identiteit) en ik het bijgevolg passender zou gevonden hebben mocht je jouw mening via een persoonlijker kanaal naar mij gestuurd hebben. Je opmerking was naar mijn aanvoelen ook veeleer op mij gericht dan op deze weblog; vandaar dat ik vond dat ze hier niet thuis hoorde.

    Desondanks zal ik je wens meenemen naar het nieuwe jaar (een nieuw begin; een verse lei).
    Ook voor jou een Gelukkig Nieuwjaar, een goede gezondheid en succes in wat je doet..–>


Geef een reactie

Categorieën

