Gepost door: Pierre Vis | januari 5, 2006

Planet UGent

Dat steden (Gent, Antwerpen, Oostende,…) bloggen wist U ongetwijfeld al, maar nu is er misschien wel een nieuwe trend ingezet. Enkele techneuten zijn namelijk op het idee gekomen om alle blogs van iedereen die ook maar iets te maken heeft met de UGent (studenten, academisch personeel,…) via de feeds te verzamelen op Planet UGent. Op die manier kan je snel zien wat je medestudenten zoal bezighoudt en dat is ideaal voor luie studenten zoals ondergetekende. Het zou me niet verwonderen mochten andere studentensteden dit voorbeeld snel oppikken. Intussen is het (bang) (af)wachten tot Paul ons laat meegenieten van zijn straffe cantusverhalen..

Responses

  1. We doen ons best 😉

    Er zijn wel wat probleempjes met enkele feeds, onder andere die van jou, inzake opmaak en rare tekens die verschijnen (“

  2. Hm, ik ben er blijkbaar ook al – ongevraagd – in opgenomen.

    Publiciteit is het natuurlijk wel, maar wie zijn privé-leven op z’n blog ter sprake brengt weet nu wel meteen dat heel de UGent meeleest…

  3. @ ikke: Ja, al is het niet zo dat ik zelf in html typ. Ik werk in ‘compose’, maar als ik dat wil kan ik zelf aanpassingen doen via ‘edit html’. Bij de weg: die link naar mijn weblog.nl adres mag verwijderd worden; ik post daar zelden nog iets, laat staan iets dat het bekijken waard is..

    @ Loxias: Tjah, dat zijn de riscico’s van het vak zeker? Sowieso wordt je weblog geïndexeerd door zoekmachines en je feed is ook voor iedereen consulteerbaar.. Toen ik begon te bloggen heb ik mezelf trouwens voorgenomen om er nooit een online dagboek van te maken. Het gebeurt vaak dat ik een bericht typ om het na een halfuur tobben terug te verwijderen omdat het té persoonlijk was. Autocensuur it is..

  4. Misschien moeten we Paul een zetje geven. Pseudo-bloggen is altijd al populair geweest (cf. Bill Clinton’s blog).

  5. Je andere feed is weggehaald


Geef een reactie

Categorieën

