Gepost door: Pierre Vis | januari 11, 2006

De Planckaerts


Ziehier de ‘Planckaert-dichtheid’ voor wat ons landje betreft. 619 stuks en dan nog hoofdzakelijk gesitueerd in de Westvloanders. Mijn thuisbasis ligt zelfs in een gebied waar de Planckaerts zwaar dominant zijn. Afin, der lopen toch heel wat exemplaren rond. Recordhouder zijn waarschijnlijk de Janssens. Met hun 31529 vullen ze een middelgrote stad.

Ik moet trouwens zeggen dat dit best een leuk speelgoedje is. Zo zijn een aantal van mijn lesgevers uiterst makkelijk te traceren. Het feit dat ze een buitenlandse familienaam hebben, helpt natuurlijk wel een beetje. Ik moet er wel bij vermelden dat de gegevens dateren van 1998 (bevolkingsregister), dus wie weet lopen er intussen al enkele kleine Yudin’s of Brasič’es rond.. [via Pietel]

PS: Om jullie voor te zijn: NEEN, ik ben geen (directe) familie van die bende malloten in de Ardennen!

Responses

  1. Slechts 57… En ik ben ook al enige mannelijke telg van de “jongere” generatie langs mijn kant van de familie. Dat belooft :s

  2. Ha, met 1768 hebben de Broeckx’en ’t niet slecht gedaan in den Belgique, vooral A’pen en de noorderkempen zijn ons domein …
    ;p


Geef een reactie

Categorieën

