Gepost door: Pierre Vis | januari 26, 2006

Evil Thoughts

Ik heb me zojuist de bedenking zitten maken dat frauderen tijdens examens in veel gevallen toch wel kinderlijk gemakkelijk is. Aangezien mijn examen Economie toch niet zo goed vlotte (dat proberen we volgende week recht te zetten in een tête-à-tête met deze aimabele mens), had ik ruimschoots de tijd om frauderingsmogeljkheden uit te dokteren. Nu ja, veel valt er niet aan te plannen als de identiteit van de student maar halvelings gecontroleerd wordt. Tijdens het examen ging er een lijst rond met alle namen en een krabbeltje naast je naam volstond. Geen studentenkaart; geen pasport. Hoe moeilijk kan het zijn om een bereidwillige economist te vinden die niet vies is van het manipuleren van een handtekening? En dan heb ik het nog niet gehad over GSM-gebruik en de klassieke spiekbriefjes. Vaak is er niet veel bewaking en als beide opzichters vooraan staan, wordt het echt wel een makkie.

Het spreekt voor zich dat al deze malafide ideeën, ontsproten aan mijn veelgeplaagde brein, nooit door mij in de praktijk zijn gebracht. U mag het zelf altijd eens proberen maar ik sta niet in voor de gevolgen van eventuele mislukkingen..

Responses

  1. Fraudes gepleegd door ondertekende aan de UGent:

    examen antropologie: geen bewaking, m.a.w. vergaderrondje met buren
    taak klimatologie: scanner en copy paste van 40 pagina’s (9 op 10)
    Examen klimatologie, geomorfologie en geomorfologie van België: met achten elk aan een stuk bord in het lokaal (rondom het lokaal dus); als de prof bij ene student bezig is aan ene kant, op anderen hun bord bijschrijven of op uw bord laten bijschrijven, of ze schreven het antwoord op hun bord eventjes op en veegden het dan uit

    Denk nog paar andere zaken ook, maar dit zijn de flagrantste.

  2. HERexamen statistiek vorig jaar : met drie naast elkaar zitten op laatste rij terwijl leraar de krant las. Zijn reactie achteraf :” ’t is congé voor iedereen hé ! “.

  3. Ongeveer elk examen bij Rikkie Pinxten smeekt om keiharde fraude. De man zelf ook trouwens.


Geef een reactie

Categorieën

