Gepost door: Pierre Vis | januari 28, 2006

Afvoeren die handel

Dedecker is weer eens wild om zich heen aan het slaan. In een interview gooit hij met modder naar mensen die hem de voorbije weken hadden aangevallen. Oog om oog, tand om tand zou je kunnen denken, ware het niet dat de mensen die kritiek op hem hadden geuit iets meer politieke maturiteit hebben en dan heb ik het gemakshalve nog niet gehad over het feit dat hun kritiek terecht was. Als Dedecker dan toch altijd op alles en iedereen kritiek wil leveren, kan hij maar beter als onafhankelijke gaan zetelen.

Ik kookte nogal toen ik hoorde dat JM het nodig had gevonden om het in ware RobinHood-stijl op te nemen voor de rokers (“het moet gedaan zijn met die heksenjacht bla bla bla”) in Recht van Antwoord. Iedereen heeft het recht om zijn eigen (en de mensen in zijn/haar omgeving) het graf in te roken is zowat zijn redenering. Zeer liberaal en wat mij betreft ook behoorlijk associaal.

Eén van zijn nieuwste quotes luidt als volgt:
“Vandeurzen heeft het charisma van een lavabo”
Van dergelijke welonderbouwde argumentatie sta ik perplex. Wat mij betreft mogen er gerust wat meer grijze muizen in de politiek komen, zolang er maar goed bestuurd wordt. De meerwaarde van mediageile BV’s met het tact van een buffel in een porseleinwinkel ontgaat me volledig. Wordt het niet stilaan tijd dat de kiezer inziet dat politicus zijn een métier is dat je pas na heel wat jaren onder de knie hebt? Geef het jong talent tijd om te groeien en Jean-Marie een rol in de eerstvolgende macho-prent.

Responses

  1. Ik wil graag reageren op uw kritiek die u heeft op J-M Dedecker.
    Lees eerst zijn boek “Rechts voor de raap”, dan zal u vaststellen dat al wat erin staat inderdaad correct is en dat we als staat, maatschappij, samenleving en zeker individueel er erg op achteruit gaan.
    Kritiek geven is makkelijk, maar J-M beschrijft ook hoe de problemen en fouten op te lossen zijn en dat is pas echt de grond van de zaak kennen.
    Prachtig boek, zeker te lezen en ik hoop dat bij de volgende verkiezingen de mensen die het gelezen hebben, nu eens echt hun mening gaan uiten, anders gaan we recht naar een communistische België.

    Johan


Geef een reactie

Categorieën

