Gepost door: Pierre Vis | januari 30, 2006

Gent verkend

Gent (in de ruime geografische zin) heeft vandaag weer één van zijn mooie plekjes bloot gegeven.. Al enkele maanden ga ik, conform mijn goede voornemens, op geregelde tijdstippen lopen langs het water. Welke waterloop het is zou ik zelfs na 4,5 jaar verblijf in de ‘grootstad’ niet kunnen zeggen. Bij deze; als U weet welke waterloop er langs de Kinepolis stroomt, mag U het mij altijd weten te zeggen. De wetenschap dat U mij iets wijzer en grenzeloos gelukkig gemaakt hebt, zal Uw deel zijn. Maar goed, ik wijk af.. Mijn vaste parcours loop langs de Ijspiste en verder het jaagpad op langs de verbrandingstoren tot aan de sluis.

Vandaag besloot ik in een zotte bui om eens de overkant van het water te verkennen. In deze tijd van examens is dat een avontuur zonder weerga. Wat blijkt nu: daar is een mooi natuurdomein gelegen. Als Google en Merelbeke.be mij niet bedriegen, dan zou dit het Liedermeerspark moeten zijn. Ideaal om mijn tourtjes af te malen. Het is er rustig vertoeven en zeker bij deze temperaturen tref je er enkel nog andere zotten die vet aan het verbranden zijn. Een ideale trainingsplek dus. Weg met dat asfalt en die stinkende Ivago-terreinen; hier met die paadjes vol eendendrek!

EDIT: Die vieze beek op 100m van mijn kot blijkt de Schelde te zijn. Een mens leert bij..

Responses

  1. Ik was er nu eens van overtuigd zie dat het de Leie was… :-/ Komen de Leie en de Schelde ergens samen in Gent misschien?

  2. Yep, zo heb ik het toch altijd geleerd op school..

  3. Misschien ook even vermelden hoe laat u er voorbij komt en hoeveel geld en/of welk merk uurwerk en andere waardevolle spullen u zoal meeneemt he …
    😉

  4. Ah, U was die mens getooid in de lange regenjas *wink*


Geef een reactie

Categorieën

