Gepost door: Pierre Vis | maart 24, 2006

Dies Natalis

Hip Hip Hoera, de Unief is jarig! Hoe oud onze kranige dame vandaag wordt, is me eerlijk gezegd niet bekend. Wat ik wel weet is dat de verjaardag gisteren en vannacht al deftig gevierd is..

Vooraleerst was er de plechtige opening van de Therminal, het nieuwe studentenhuis. De oude thermische centrale is verbouwd tot een modern gebouw met behoud van de industriële trekjes. Het oogt allemaal een beetje Big Brotheriaans omwille van de vele ramen, maar tegelijk is er veel licht wat uiteraard zeer aangenaam is. Het gebouw is stukken groter dan de – op instorten staande- Brug en biedt, gezien de toegenomen capaciteit, een pak meer mogelijkheden. Ik heb voorlopig nog niet veel foto’s gevonden, maar daar komt nu waarschijnlijk snel verandering in.


Eerst was er een receptie voor de gewichtige mensen. In het geval van Geert Lambert mag je dat vrij letterlijk nemen. Ondergetekende liep daar ook ergens in de buurt om samen met nog wat Chinese vrijwilligers (kan ik eindelijk n gezicht plakken op Peter) het één en ander te helpen klaarzetten. Van dan af ging de ene receptie over in de andere en uiteindelijk ben ik op de Dies Natalis-fuif beland. Trefwoorden van de avond: drank, eten (had ik beter wat meer gedaan) en gratis. Een mooie combinatie met uiterst boeiende en diepgaande gesprekken tot gevolg.

Nadat we door de studentenfanfare geëscorteerd waren naar de Vooruit, heb ik me aldaar de volgende paar uur bezig gehouden met het stempelen van andermans handen. Ja, U daar, als U ergens tussen 23 en 01u binnen gekomen geraakt bent, is de kans groot dat U van mij een stempeltje slash streepke gekregen hebt. Suggesties om stempel-inkt doeltreffend te verwijderen zijn overigens meer dan welkom.
De fuif was ongetwijfeld een succes, al heb ik er zelf weinig van gemerkt. Rond een uur of twee meende mijn biologische klok dat het genoeg geweest was voor die avond. Een meer dan geslaagd avondje wat mij betreft! Als PvC wil tonen dat de UGent om zijn studenten geeft, dan is hij daar gisteren met brio in geslaagd. Bedankt voor het coole Durf Denken-shirt, het nieuwe studentenhuis en het spetterende feestje (ideetje van Stijn). Voor herhaling vatbaar!

EDIT: Nog wa fotokes

EDIT²
: Ik heb een commentaar verwijderd. Anoniem afgeven op iemand vind ik maar flauw. Als de auteur bereid is zijn identiteit prijs te geven en enkele formuleringen aan te passen, wil ik het terug plaatsen. Dit lijkt mij een redelijke eis…

Responses

  1. Allé allé, eindelijk een gezicht op mijn naam kunnen plakken. Mijn foto staat verdorie bovenaan mijn weblog! 😉

    En je bent me blijkbaar wat te snel afgeweest met een post of de therminal/dies natalis. Ik werd zonodig meegesleurd door mijn vriendin om te gaan shoppen, waardoor er van bloggen niet al te veel in huis kwam…

  2. Juist, maar ik kon donderdag nog lang gezocht hebben naar een jongeman met gemillimeterd haar 😉

    Shoppen = evil!

  3. This post has been removed by a blog administrator.

  4. Nu alleen nog buren aan de overkant die beginnen klagen over geluidsoverlast en het is een écht studentenhuis!

  5. Gisteren voor de eerste keer binnengeweest in het nieuwe studentenhuis en ik was toch wel onder de indruk!

  6. Brood en Spelen aan UGent, en wie daar durft bij nadenken wordt gedelete.
    Proficiat Pieter!

  7. “Ik heb een commentaar verwijderd. Anoniem afgeven op iemand vind ik maar flauw. Als de auteur bereid is zijn identiteit prijs te geven en enkele formuleringen aan te passen, wil ik het terug plaatsen. Dit lijkt mij een redelijke eis…”

    Wat is er onredelijk aan deze vraag van mijnentwege?!

    Dit is tot nader order nog steeds MIJN weblog en ik vond dat Uw reactie niet op een beleefde manier geformuleerd was en bovendien anoniem, wat sowieso niet getuigt van veel lef. Uw boodschap werd trouwens niet gedelted (=permanent verwijderd). Als de techniek van Blogger het toelaat kan ik Uw commentaar zonder problemen terug zichtbaar maken. Zoals U hierboven kunt lezen, wil ik Uw kritiek publiceren, op voowaarde dat het niet anoniem gebeurt en dat U bereid bent om enkele zinsneden aan te passen…

    Inhoudelijk kan U mss ten volle gelijk hebben (ik ken de details vh dossier niet; ik heb enkel de petitie getekend), maar dan nog is dit niet de plaats waar U luidop moet komen verkondigen dat U de rector voor de rechter gaat dagen en dergelijke meer. Het is Uw goed recht om er een eigen mening op na te houden over de rector, net als dat mijn goed recht is. Het getuigt echter maar van weinig respect om mij hier wat te komen uitlachen omdat ik die fuif een goed initatief vond.
    Ik ken de rector niet persoonlijk en ik heb bijgevolg ook niet de ambitie om hem te gaan verdedigen, want dat is blijkbaar wat U veronderstelt. Ik ken het dossier ook niet, dus ik heb geen flauw idee wat hij daarin doet of heeft beslist. Dat was trouwens ook niet het uitgangspunt van deze log; wel de fuif.
    Naar de studenten toe doet PvC trouwens zijn uiterste best om te tonen dat hij hen belangrijk vindt. U kan dat populisme vinden, mr het is een feit dat de mens in zijn eigen tijd behoorlijk studentikoos was (preses vd geneeskunde en voorzitter vh faculteitenkonvent). Uiteindelijk zal hij na zijn eerste termijn afgerekend worden op hoe hij de unief runt en niet op basis van zijn populariteit bij de studenten en dat lijkt me niet meer dan normaal.
    Wat ik met deze log wilde aantonen, was dat ik de Dies Natalis-fuif een goed initiatief vond dat voor herhaling vatbaar is. Overigens, dat idee kwam van een student en heeft enkel de goedkeuring gekregen van de rector. Een mooi geste van hem maar in de eerste plaats de verdienste van S. Baert (waar ik in de log naar verwijs). Ik denk niet dat U mij kan beschuldigen van overdreven veel lof aan het adres van PVC..

    Ik wilde nog even kwijt dat het me enorm stoort dat U mij onmiddellijk gaat afschilderen als een bekrompen student die slaafs mee loopt met de massa en alles slikt wat de rector doet of zegt. Mocht U mij beter kennen en weten waarmee ik mij -binnen het studentenwereldje- bezig hou, dan zou U hopelijk anders denken over mij. Durf denken, weet je wel..


Geef een reactie

Categorieën

