Gepost door: Pierre Vis | maart 27, 2006

Passief roken

Mijn oog viel zojuist op volgend artikel:

Mensen die zich zorgen maken over de hoeveelheid koolstofmonoxide in hun lichaam, kunnen zich nu woensdag gratis laten testen voor de zetel van de Europese Commissie aan het Schumanplein in Brussel. Koolstofmonoxide is een giftig gas dat wordt aangetroffen in sigarettenrook.[DS]

Jammer dat het in Brussel is, anders zou ik me wel eens willen laten testen.
Toeval of niet, maar op volume12 verscheen er enkele dagen geleden al een post over een eventueel rookverbod in Europa. Ik heb mijn mening toen niet gegeven, maar het moge duidelijk zijn dat ik niet de grootste vriend ben van de sigaret. Ik ben evenmin uit op een verkettering van alle rokers, maar sommigen moeten dringend wat meer respect opbrengen voor hun niet-rokende medemens. Op café gaan betekent immers nog steeds veel storende rook en dit ondanks de verplichte afzuiginstallatie of rookvrije hoek. Het is een ware pest voor ogen, keel en kledij..
En ja, niet-rokers kunnen ook lekker gezellig voor de beeldbuis kruipen, maar dat lijkt me maar een associale oplossing. Wat mij betreft moet de horeca doorgedreven inspanningen leveren om hun zaken rookvrij(er) te krijgen. En de rokers zouden me alvast een plezier kunnen doen door de rook niet in mijn gezicht uit te blazen!

“Wees aardig voor rokers. Hun leven is al zo kort.”

Geef een reactie

Categorieën

