Gepost door: Pierre Vis | april 3, 2006

Zomertijd

Tis intussen al weer een week geleden dat we terug zijn overgeschakeld op het zomeruur. De dagen zijn opeens een stuk langer, zeker voor de mensen die s’ochtends toch niet voor 08u30 uit hun bed rollen. Er gaan trouwens stemmen op om die omschakeling van winter- naar zomeruur en vice versa af te schaffen omdat het slecht is/zou zijn voor ons bioritme. Nu, een bioritme is iets wat de doorsnee student al helemaal niet heeft en dat we een uur minder kunnen slapen heb ik toch niet gemerkt aangezien ik sowieso al een chronische slaapachterstand heb. Een uurtje min of meer zal dan het verschil niet uitmaken. Vele nachtelijke uren daarentegen…

Ja, het was toch weer een behoorlijk heftig weekje. Veel feesjes, veel drank en vooral veel leuke mensen. Niet bepaald bevorderlijk voor de thesisproductiviteit maar dat wordt op dit eigenste moment recht gezet. Voorwaar eens een positieve noot over de thesis. Het blijft een verrekt onding, een zenuwslopend monnikenwerkje maar nu gaat het toch eindelijk wat vooruit. Blijkbaar komt de productiviteit samen met het eerste groen, de schuchtere zonnestralen en de korter wordende rokjes. Een mens durft op zo’n moment al eens dromen van een lange zwoele zomer..
Intussen is er naast het thesisduiveltje ook nog een ander stemmetje dat zich zo nu en dan laat horen ergens in de hersenpan: “Wat ga je volgend jaar doen?!” Een gedachte die ik voorlopig nog probeer te verdringen, maar naarmate juli dichterbij komt, zal het stemmetje ongetwijfeld luider en luider roepen om een antwoord.

Ja, volgend jaar wordt er waarschijnlijk opnieuw een belangrijke stap gezet in mijn nog jonge leven. Toch nog maar een jaartje bijdoen? Iedereen vindt van wel, maar ik heb het studeren wel een beetje gehad. Studeren om student te zijn lijkt me niet de beste motivatie. Afin, eerst die thesis af zien te krijgen en dan zien wel wel. Carpe diem, weet je wel.
Nu de dagen lengen en de thesisdeadline nadert, zou het best kunnen dat ook ik het blogsgewijs iets rustiger aan doe. Maar ja, dat heb ik precies al nog gezegd..

Responses

  1. Daarstraks merkte ik dat de klok in mijn auto nog op winteruur staat. Daarmee dat ik altijd zo laat ben..

    Bijstuderen is altijd mogelijk, maar je moet het zelf ook willen. Misschien eens goed nadenken welke aanvullende studie het best bij jou zou passen, en hoe deze studie je job-kansen verhoogt. Ik weet het, klinkt allemaal erg saai, maar ’t zou later altijd nog van pas kunnen komen.–>


Geef een reactie

Categorieën

