Gepost door: Pierre Vis | april 19, 2006

Voetbalnegationisme

Geraerts over zijn team:

“Ik lees overal dat Standard de vuilste ploeg in eerste klasse is. Dat gaat me toch wat te ver. De meeste kaarten kregen we voor protest. Sinds we begrepen hebben dat we onze mond moesten houden, is dat fel verminderd.” [Sporza]

Let me just say: Moehahaha..

Vorige week nog Standard aan het werk gezien tegen Essevee en het is écht niet omwille van protest dat ze -nog veel te weinig- kaarten pakken. Léonard mogen ze wat mij betreft levenslang schorsen en er lopen nog wel enkele spelers rond die er bij de duels nogal onorthodox in vliegen. Kovalenko zat dit weekend nog ‘net ietsje’ te hoog met zijn studs. Resultaat: Steve Colpaert (Brussels) is out met een hersenschudding en een open kaakbeenbreuk (!!).
Reactie van Demol op Sporza Radio:

“Maar ik ken Kovalenko, dat was zeker zijn bedoeling niet”

Er zijn natuurlijk ook spelers van andere ploegen die niet vies zijn van een ongeoorloofde tackle, maar Standard lijkt er wel een patent op te hebben. Je kan hen niet verwijten dat ze een gebrek hebben aan strijdersmentaliteit maar ook daar zijn grenzen aan. Ik kan me ook behoorlijk ergeren aan de geveinsde onschuld van Standard. Je kan je ploeg in bescherming nemen, maar wat Demol telkens weer uitkraamt is niet te geloven. Als er ooit een gekaapt vliegtuig de Blandijn met een bezoekje vereert, acht ik de man nog in staat om te zeggen dat de studenten aan het barbecuen waren en dat het een beetje uit de hand is gelopen..

Dat ze zoveel kaarten pakken hebben ze dus volledig aan zichzelf te danken en niet aan de refs die tegen hen zouden fluiten. Sclessin staat bekend om zijn ambiance en vurige aanhang. Dat is mooi, maar dat moet op het veld niet noodzakelijk vertaald worden in zware ingrepen. Wat mij betreft mogen ze na al die jaren gerust nog eens de titel halen, maar dan liefst niet door middel van ingrepen waar een doorsnee beenhouwer niet van terug heeft..

Geef een reactie

Categorieën

