Gepost door: Pierre Vis | april 21, 2006

Impulsiviteit

Is het de lente? Misschien het feit dat ik ongezond veel achter mijn laptop zit en mijn hersenen niet genoeg frisse lucht krijgen?
Wat er ook van zij, ik heb de indruk dat ik de laatste tijd op een ander ritme leef. Ik weet niet of ‘impulsiviteit’ de lading helemaal dekt, maar ik vind geen ander woord dat in de buurt komt. Ik neem sneller beslissingen zonder daar veel bij stil te staan; ik laat alles zo een beetje op mij afkomen en zie dan wel wat ik er mee aanvang. Tot een planning kom ik al helemaal niet meer.

Woensdag kijk ik bijvoorbeeld een filmpje en achteraf besef ik opnieuw hoe goed die wel was. Gisteren krijg ik een kortingsbon voor de Fnac en zie, hier ligt Warriors (Bosnië 1992) al voor mijn neus te pronken.

Ik kan het verkeerd voor hebben, maar ik meende dat ik vroeger meer georganiseerd was terwijl ik nu de dag neem zoals hij komt. Misschien is het de onzekerheid naar volgend jaar toe? Of zou het de (zuid) Slavische mentaliteit zijn die me na 5 jaar in haar greep heeft?! Het is nogal poëtisch uitgedrukt, maar ik laat me meedrijven op de baren van het leven. Was het niet van dat onding, ik zou me perfect gelukkig voelen.

Geef een reactie

Categorieën

