Gepost door: Pierre Vis | mei 25, 2006

Zwart gat

Het viel een beetje te verwachten, en het is er uiteindelijk ook van gekomen: het zwarte gat.
Na twee intensieve weken bezig te zijn geweest aan het T-woord, val ik nu opeens in een leegte. Geen deadline meer; geen stress. Nu de adrenaline zijn effect begint te verliezen, laat de vermoeidheid zich gelden. Verschillende weken en maanden je slaap verwaarlozen, dat wreekt zich vroeg of laat. Vermoeidheid die na verloop van tijd omslaat in luiheid; een vakantiegevoel avant-la-lettre.

Is dit het nu het beruchte zwarte gat? Ben ik het studeren na 5 (+15) jaar gewoon moe? Is het het weer dat een mens moedeloos maakt? De onzekerheid voor wat komt? De gedachte aan volgend jaar? Veel vragen; weinig pasklare antwoorden..
Ik heb nog drie dagen om mijn hoofd opnieuw wat leeg te maken; bepaalde zaken van mij af te zetten. Tegen zondagavond zou er dan al weer plaats moeten zijn voor de cursus Sloveens.

De planning:
29/05: Sloveens III
02/06: Bulgaars I
07/06: Ontwikkeling van de Russische Economie
09/06: Begin WK (Knest)
22/06: Inleiding tot het Recht
29/06: Werchter

U merkt het: tijd genoeg om tussendoor een pint te gaan pakken of een terrasje te doen. U weet me te bereiken! Nu nog het zonnetje..

Responses

  1. yow pierre,

    de laatste tijd ben ik zo beetje uw blog aant volgen als da mag :-p (tis ne blog voor iets denk ik zo)
    En goe dat uw t***** is afgeraakt ! well done! (maar ik kom rijkelijk te laat om persoonlijk bedankt te worden in uw dankwoordje vrees ik)

    Ik moest de 22sten ook mijn eindwerk indienen, maar heb dat op aanraden van het copycenter den donderdag al ingegeven want ze zeiden dat het enkele dagen zou duren… de vrijdagavond mocht ik er echter al omgaan en heb ik dus nog een heel weekend mij verveeld, ik kon er in feite nog iets beter van gemaakt van hebben, maar goed, zoals het nu is, is het ook toonbaar.

    hierbij tips voor mensen die hun eindwerk willen inbinden en kopieren (dit door een rondvraag en proefondervindelijk onderzoek):
    – in waregem: paar dagen op voorhand binnendragen
    – in kortrijk: 1 dag op voorhand binnendragen
    – in gent: lukt nog de dag zelf

    (ik koos voor waregem omdat het copycenter net onder het gebouw van mijn stageplaats lag *is lui* )

    kzou zeggen: profiteer van de vrije dagen met een natje en een droogje om er dan nog één keer tegen aan te gaan eh!

    succes nog en greetz van een paar huizen verder!
    PS: je moet anders maar eens afkomen of zo eh.

  2. wow, heb jij even een relaxed rooster! ik zit met 13 examens… (6 voor de romaanse, 6 voor nederlands en 1 voor de AILO)
    het is hier dus -helaas- blokken (en stressen) voor dood!
    x

  3. Als ik het goed zie, dan doe je het jezelf voor een groot stuk zelf aan? (of hoe kom je anders aan die 6 vakken nederlands?)
    Mijn vakken zijn trouwens allen ‘keuzevakken’; ik doe die met n ‘credit-contract’ zals dat tegenwoordig heet. Enkel het T-woord is echt van tel voor mijn diploma Oost-Europese T&C

  4. die vakken hebben met het T-woord te maken… aangezien ik in contrastieve taalkunde wou schrijven, vond mijn promotor het een goed idee dat ik dus ook enkele vakken van die contrastieve taal zou gaan volgen, zijnde nederlands. maar… dan vond ik het maar dom om voor 8 studiepunten per jaar bij te nemen (doe dit al vanaf eerste lic) en dan uiteindelijk er niets anders aan over te houden dan een papiertje dat ik enkele losse vakken heb gevolgd… dus heb ik van de eerste keer een aantal puntjes per jaar meer bijgenomen, en doe ik dus zogezegd tegelijk romaanse en nederlands-frans (mijn frans is natuurlijk vrijgesteld, evenals alle algemene vakken)… helaas hebben die mannen bij nederlands de neiging om elk vak ook nog eens te splitsen in kleinere vakjes, en zo kom ik dus aan zes extra examens…
    maar dus: t is allemaal de schuld van de thesis!
    anders had ik nu ook wat meer tijd aan de leuke dingen des levens kunnen spenderen (zucht van spijt)
    x

  5. Als je over de capaciteiten beschikt om nog extra vakken bij te nemen: waarom ook niet? Ik beschik noch over de capaciteiten noch over de motivatie *grijns*


Geef een reactie

Categorieën

