Gepost door: Pierre Vis | mei 26, 2006

Overload

Was me dat even schrikken! Ik ben zojuist voor het eerst sinds lang nog eens op de weegschaal gaan staan, en ik moet zeggen dat ik vurig hoop dat het ding niet goed geijkt is. De opmars richting een niet nader te vernoemen tiental lijkt zich onverstoorbaar verder te zetten. Ik vrees dat er toch wel n 15kg verschil zal zijn tussen Pieter vóór en na de studententijd. Ik kan mezelf natuurlijk blijven voorspiegelen dat spieren meer wegen dan vet, maar de omvang van mijn biceps lijkt me nu toch ook niet zo toegenomen de laatste jaren. De omtrek van mijn buik daarentegen..

Tijd dus om tot de actie over te gaan. Ik zal naar aloude Slavische traditie een 5wekenplan opstellen. We zullen de lat niet te hoog leggen, en proberen wekelijks een kg af te vallen. Lijkt me realistisch, toch?! Na de proclamatie zullen we dan eens evalueren..

Ziehier het strijdplan:

  1. Lopen hernemen (zon!!)
  2. Dagelijks minstens 50 sit-ups
  3. Hoeveelheid chocolade en snoep drastisch terugbrengen
  4. Meer groenten & fruit (neen ma, dit is geen schuldbekentenis)
  5. WK doorkomen zonder al te veel gerstenat (Leleu, ik duld geen opmerkingen over mijn Green-Tea-verbruik)

Andere bruikbare en doenbare tips zijn uiteraard welkom!

Responses

  1. Humm, bij mij gaat het toch over meer dan 25 kilo sinds begin 1e kan zenne. Maar ik was toen ook wel een Ethiopiër en nu een papzakske.

  2. Neeneenee, Pierre ge moet nie vermageren, ge ziet er goed uit zo, al ooit eraan gedacht dat ge vroeger mss te mager was? En spieren wegen ook meer dan vet, en ge hebt die nog altijd genoeg. Het enige wa ge moet doen om er beter uit te zien is u haar terug laten groeien!

  3. Ik voel me niet dik; enkel beetje te zwaar. En wat het haar betreft: tjah, de gustibus.. 😉

    @ Peter: 15kg is een voorzichtige schatting. Ik hou mijn gewicht niet zo nauwgezet bij, en het zou dus wel eens 20 of 25kg kunnen zijn ook. Verzachtende omstandigheid is wel dat ik in die 5jaar gestopt ben met zwemmen. Van 6 trainingen in de week naar 0, dat laat zich voelen op de weegschaal..

  4. enkele tips: eet minder gefrituurde dingen, blijf van rond ieder terrasje, koop boekjes met mannen die perfecte maten hebben dan wil je dat ook, … ga bij de weight watchers, zoek u een volslank lief om samen mee af te vallen, …. tien duizend tips :p

  5. Ivm die laatste tip: ga naar een fitnesscentrum: ideaal om af te vallen én om iemand te leren kennen!
    Kortom: kruip van achter uw PC vandaan!

  6. Tip: Blijf weg van weegschalen, dan weet ge nie hoe zwaar ge zijt en is er dus ook geen probleem!

  7. Kathleen, I like your way of thinking 😉

  8. laatste keer dat ik je gezien heb (zal wel vanuit mijn ooghoek geweest zijn. jij ergens rond het kraainest hangend), vond ik toch ook niets mis hoor!

  9. Mijn moeder heeft blijkbaar een andere ooghoek 😀

    Afin, voor alle duidelijkheid: tis niet dat ik een dikkerdje ben of me zo voel. Der zouden alleen wat kilo’s afmogen. Is waarschijnlijk eerder psychologisch. Ik mis mijn ‘afgetrainde’ lichaam wel beetje van in mijn sportieve periode..

  10. wel, thesis is afgewerkt, studentenjaren liggen ver achter je, tijd om je vroegere shape terug te winnen! -15kg (of meer)dat moet in september geflikt zijn!

  11. t is de vraag natuurlijk of pierre zijn studentenjaren zo rap achter hem gaat laten liggen 🙂

  12. Achja, ge doet gij met u lichaam wat ge wilt, maar om toch even duidelijk te maken dat ge niet moet overdrijven: http://www.ronnie.cz/index.php?clanek=205. De site is wel in het Tsjechisch, maar ik denk dat de foto’s voor zich spreken.

  13. Je hebt eigenlijk wel groot gelijk. *zucht* Met de zomer voor de deur is het toch hoog tijd om eindelijk eens aan die goede voornemens te beginnen. En dat excuus van de thesis is nu ook niet meer bruikbaar.

  14. volgende week in libelle: het spaghetti dieet: -2 kg in 1 week. allez pierre, laat u gaan! Elke dag spaghetti!!!


Geef een reactie

Categorieën

