Gepost door: Pierre Vis | juni 3, 2006

Zo is er maar één

Een meer dan terechte winnaar, me dunkt! Het is zeker ook één van mijn persoonlijke favorieten, en ik vond het ook goed gebracht door de mannen van Yevgueni. Je kan hun versie hier nog eens bekijken.
Voor de mensen die compleet uit de lucht vallen: ik heb het over “Zo is er maar één“, het liedjes programma op één (wow, daar is over nagedacht) waarin men op zoek ging naar het beste Nederlandstalige lied. En dat werd dus “Laat ons een bloem” van wijlen Louis Neefs. De mens heeft overigens nog meer werk dat ik best kan pruimen..


Ik heb slechts flarden gezien van de verschillende uitzendingen, maar ik heb toch wel een paar verkrachtingen gehoord (Ann Christy draait zich om in haar graf). Noem me ouderwets, maar die moderne interpretaties vond ik meestal allesbehalve geslaagd. Maar goed, de gustibus en zo..

Responses

  1. tja, da gij da goed zou vinden is geen wonder, UW LIJFLIED NIET? 🙂
    Nu, we kunnen Jevgenij wel smaken en Jevgenij Onegin nog meer…

  2. Lijflied?! Die heb ik niet helemaal vrees ik..

    Jevgeni Onegin, vond ik trouwens een enorm overroepen k*tboek, maar dat zal dan wel typisch mannelijk zijn 🙂

  3. Ik ben amper onder de indruk. “Laat ons een bloem” is een terechte klassieker, maar deze versie mist de bezieling van Neefs.

    Als dit ’t beste was, wil ik niet eens weten hoe de rest ’t gedaan heeft. En zeker niet met mijn favoriet “Tim” bij Liliane…

  4. Kate Ryan zingt Mia. Schoon liedje, maar ze bakte er echt niks van. *kots*


Geef een reactie

Categorieën

