Gepost door: Pierre Vis | juni 7, 2006

Laatste

Kijk eens aan, we kunnen het nog: goede examens maken! Vanmorgen eindelijk nog eens een examen afgelegd waarover ik zelf tevreden was..
Ik dacht dat ik als enige mijn mondeling zou moeten doen omdat ik een andere datum had gekregen dan al de rest van de ‘klas’. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik toekwam in een gang waar al 10 wachtenden stonden, en naderhand kwam er ook nog een resem kakelende Oosteuropese vrouwen (tautologie?!) bij. Was wel grappig eigenlijk. De dames waren blijkbaar afkomstig uit verschillende landen, en waren elkaar wanhopig uitleg aan het vragen over hoe de transitie in hun land was verlopen. Vouchers hier, en privatisering daar. Jammer dat ik als eerste binnen moest, want ik had wel zin om bij die stresskonijnen uit te pakken met mijn ‘kennis’ *kuch* van het Bulgaars..

Maar goed, het examen ging smooth, en dat kon ook moeilijk anders bij een vak dat me geboeid had van de eerste tot de laatste les, én met een dynamische jonge prof. Het genre prof dat dringend zijn weg naar de Blandijn zou mogen vinden, want daar ontbreekt het bij momenten aan dynamiek heb ik soms de indruk..
Anyways, met al 3 examens achter de rug, mag ik me gaan opmaken voor hét laatste examen. Het laatste examen in mijn universitaire carrière – dat herexamen niet meegerekend -…
Ik ben in de welbekende fase aanbeland, waarin je alles voor het laatst gaat doen. De laatste les, het laatste examen binnen de vakgroep, het laatste mondelinge examen, enz.
Jaja, het einde van mijn studentikoze carrière zit er aan te komen. Ik vind het enorm spijtig, en soms zelfs een tikkeltje pijnlijk, maar ergens ben ik er ook op gebrand om in te gaan op de uitdaging van het échte leven.
Maar voor het zover is, gaan we nog welgeteld één maand volle bak genieten van het studentenleven en het mooie weer, en daarna gaan we elders het mooie weer maken.
Doe ze nog eens vol!!

Responses

  1. 🙂 Ik heb Koen Schoors ook gehad voor Bedrijfseconomie.

    Die mens doet dat inderdaad schitterend.

  2. Allé nog iemand. Dat was idd de max van een kerel. Eén uitspraak van hem zal ik echter nooit vergeten:
    “Mensen trouwen omdat hen dat economisch voordeel oplevert: dan hebben ze genoeg met één wasmachine”


Geef een reactie

Categorieën

