Gepost door: Pierre Vis | juni 11, 2006

Tussentijdse evaluatie

Twee weken geleden heb ik even aan de alarmbel getrokken voor wat betreft mijn gewicht. Deze morgen heb ik mezelf nog maar eens richting weegschaal gesleept (dat laatste woord staat los van mijn gewicht) om te zien of er al vorderingen zijn in de positieve zin. De optimist (negationist?!) in mij zag dat ik niet ben bijgekomen, maar anderzijds is er ook niemendal af gegaan.

Waar is het fout gegaan?
Even mijn 5wekenplan er bij halen:

  1. Ik ben al weer aan het lopen. Probleem is wel dat ik de nodige rust moet inbouwen omwille van pijnlijke trekjes in mijn ene been.
  2. De sit-ups zijn niet meteen een succes; moet ik beslist werk van maken.
  3. Schuldig tot en met! Al heeft moeder me ook wel veel te veel chocolade en snoep toegestopt..
  4. Qua groenten ben ik niet slecht bezig (wokken!), maar iets meer fruit zou me geen slecht doen.
  5. Ok, het WK is nog maar net begonnen, maar hier ben ik al zwaar de mist in gegaan. Is het ook mijn schuld dat de flesjes ‘slechts’ 1,25 euroots kosten?!

Werk aan de winkel dus! De kilo’s zullen er in ieder geval af moeten vóór Werchter, want die zondag moet ik werken in de friettent, en dat komt niet goed..

Responses

  1. Een man die kookt, mmmm… 🙂

    Nu nog strijken en mijn ideaalbeeld over jou kan niet meer stuk 😉

  2. Strijken kan ik als de beste, tenminste zolang het zakdoeken zijn.. *evil grin*

  3. Als ik wil afvallen – bijv na de Gentse feesten-, dan volg ik 1 gouden regel: ’s avonds niks warm eten (of niks anders met veel suiker of vet). Voor de rest zijn aardappelen dan ook te mijden, maar ’s morgens blijf ik eten wat ik wil. Snoep en frisdrank horen natuurlijk niet bij een dieet.

  4. Komaan Pierre, ge kunt het! Doorzetten doorzetten doorzetten.

  5. Dank U vr de tips en de aanmoedigingen, maar geef me aub ook nt het gevoel dat ik een Michelin-ventje ben die een doodsstrijd voert 😉

  6. Een dikke lijn is ook een lijn.
    *snurkt vlug verder*

  7. Hehe, tegen werchter hoeveel kilo kwijt??? ik zou maar niet te veel moeite doen, als ik dan toch in het frietkraam moet gaan staan. Mss een tip: eet je eens ziek in de chocolat, dan moet je van je leven geen meer hebben, of in de chips, of in de frieten, of …

  8. Of stop met pasta en brood eten, naar het schijnt zou je dan vanzelf meer caloriën verbranden.


Geef een reactie

Categorieën

