Gepost door: Pierre Vis | juni 16, 2006

Leeszaal

Onlangs had ik het nog over al de zaken die ik voor het laatst doe in mijn studentenleven. Welnu, het is ook nooit te laat om nog eens iets ‘nieuw’ te doen. Gisteren ben ik voor het eerst in mijn bestaan gaan studeren in de leeszaal van de centrale BIB. Ik moet zeggen, het heeft wel iets. Het omslaan van bladzijden, de zee van studerende mensen, de blikken in het ijle, het occasionele gefluister,..
De omgeving nodigt eigenlijk wel uit om te studeren, al is er voor mij persoonlijk net iets te veel dat mij kan afleiden. Niks leuker dan andere mensen observeren, zeker als het alternatief er in bestaat om overeenkomsten en verbintenissen te bestuderen (burgerlijk recht).

Niks ergerlijker ook dan chi-chi-madammen die op hun naaldhakjes gans de BIB doorkruisen. Ja, we hebben jullie allemaal gezien, en mocht de punt van mijn potlood nog wat botter geweest zijn, ik had hem graag even bij jullie geïntroduceerd. Sjonge, pas een dag in de leeszaal en al meteen deelgenoot in de ergernissen van de regulars..
Afin, het was een leuke en vruchtbare studeer-ervaring. Een welgemeende dank-je-wel ook aan de compagnie voor het pauze-vertier!

Responses

  1. Die paar keren dat ik er zat was het zo warm daarbinnen dat je het zweet over je rug voelde lopen. Jamais. Geef mij maar zo’n klein vakgroepbibliotheekje waar je rustig kan zitten en zo nu en dan eens een kan rondlopen zonder problemen.


Geef een reactie

Categorieën

