Gepost door: Pierre Vis | juli 11, 2006

Thesis

Ik was eigenlijk niet van plan om er een bericht aan te wijden, maar aangezien heel wat mensen er blijkbaar nog niet van op de hoogte zijn: ik ben in eerste zit niet geslaagd voor mijn thesis.
Zie het als een zakelijke mededeling zonder meer, want ik ben er absoluut niet trots op. Bij deze weet U ook meteen waar een eerdere post op sloeg, en waarom Uw – ongetwijfeld – waardevolle bijdragen niet gewenst waren. Ook mijn ‘niet-aanspreekbaarheid’, zwartgallige humor en weinig vrolijk voorkomen van de laatste 10 dagen zijn daar dus de oorzaak van. U zal het mij hopelijk verexcuseren.

Ik zou een tirade kunnen afsteken op de beide commissarissen (nota bene zelf slechts ‘licenciaat’) die mijn thesis niet goed genoeg achtten, en die misschien ook wel enigszins vooringenomen, overdreven streng en bij momenten sarcastisch waren. Maar goed, als ik op safe had willen spelen, had ik beter geen onderwerp gekozen waarbij nationalisme een centrale rol speelt. Misschien was de thesis ook effectief niet goed genoeg – mea culpa -, maar dan nog stel ik me vragen bij de manier waarop bepaalde zaken gequoteerd werden..
Afin, de knop is intussen omgedraaid en de promotor gaf me toch het gevoel dat een ‘voldoende’ zeker binnen de mogelijkheden moet liggen mits wat aanpassingen, uitdiepingen en het doornemen van extra literatuur.

Dat ik nu opnieuw aan die thesis zou moeten werken was bepaald geen aangenaam vooruitzicht – mensen die deze weblog volgen, hadden ongetwijfeld al in de mot dat die scriptie de nagel aan mijn doodskist is -, maar misschien nog erger is dat mijn bouwkamp nu in het water is gevallen (toch voor mij). Op dit eigenste moment had ik liever écht zinvol werk verricht omringd door leuke mensen in plaats van het zoveelste boek over die regio te doorworstelen. Niets aan te doen; nu zal ik misschien eindelijk eens werk kunnen maken van de Gentse Feesten.

“Elk voordeel hep z’n nadeel” wist Cruijff ooit te zeggen..
Kwestie van eens een ander cliché te gebruiken dan “What doesn’t kill you, makes you stronger” en andere dooddoeners..

Responses

  1. zullen we samen verderploeteren, zuchten en vloeken?

  2. Ik wou ‘graag’ antwoorden, maar ik besefte net op tijd dat een dergelijk woord in deze context niet opportuun is 🙂

  3. Vermoedelijk staan er jou nog veel momenten van “zinnig werk verrichten” te wachten… Desondanks leef ik met je mee. Het aanbod van het afsturen van de chocogirls-knokploeg op die thesiscommissarissen geldt nog altijd trouwens.

    ’t Vooruitzicht van jouw eerste (schande!) Gentse Feesten zou toch ook aanzienlijke troost moeten brengen 😉

  4. Troost je. Van mij was het ook in 2de zit te doen. Ik heb toen 75 paginae geschrapt en opnieuw geschreven. Goed voor een voldoende…

    De dozen staan 3 jaar later nog stof te vangen. Ooit hoop ik er nog mij eens aan te wijden om er toch een mooi werkstuk vcan te maken.

  5. Och troost u P., mij hadden ze ook te pakken. Maar niet getreurd, nog drie weken te gaan. Da’s genoeg om mijn “ondermaats literatuuronderzoek”-probleem op te lossen. Hopelijk. :/

  6. nog een feestentip: na je eerste gentse feesten (met eerlijk gezegd een zwakker programma dan vorig jaar – wat je in elk geval zeker niet mag missen is de jaarlijkse “afsluiter”: the magical flying thunderbirds – ze kunnen meer dan die cover van les lacs du connemara waarmee ze dit jaar (of was het vorig jaar) in de toptien hebben gestaan, ze zijn grappig en ze dicteren zelfs de danspasjes aan het publiek… denk dat er wel veel tenen sneuvelen die avond…) kan je ook nog de lokerse feesten meepikken! hoewel die wel net rond de deadline liggen… helaas…
    (mijn zinsbouw is ook niet alles precies, enfin, zoek je weg in het doolhof van haakjes en gedachtenstreepjes)
    succes nog met het schrijven


Geef een reactie

Categorieën

