Gepost door: Pierre Vis | juli 18, 2006

Wie wind zaait…

Oh Yeah! Tis weer zover..
Dhr. Veys doet nog maar eens van zich spreken. Ik vind het eigenlijk vooral grappig om lezen; er zitten enkele leuke reacties tussen en hier en daar worden er spijkers met koppen geslagen.
Iemand vraagt zich bijvoorbeeld af waarom Tanguy zelf geen comments toe laat op zijn blog. Een volledig terechte opmerking! Wat mij betreft mag hij spammen en brandjes stichten zoveel hij wil, maar laat hem dan tenminste de mogelijkheid tot reactie bieden op zijn eigen blog. Zoals het nu is zie ik geen enkele reden waarom al zijn comments op andere blogs zouden moeten getolereerd worden. Het houdt geen steek om voor andermans deur te gaan wildplassen – 60 euroots!! – en dan zelf droog en geurloos te willen wonen..

UPDEET: Dhr. Veys linkt in het kader van de ganse 0110-rel ook naar dit artikel. Ik heb nochtans niet het idee dat ik ook maar ergens iets zeg aangaande deze concerten. Mij ging het eerder om de algemene indruk dat Tanguy elders zijn mening gaat verkondigen terwijl hij zelf geen commentaar duldt op zijn eigen blog. Ik zie de vermelding op zijn site dan ook niet bepaald als een jachttroffee; ik had liever gezien dat hij met argumenten op de proppen kwam om zijn weigering van alle commentaar te duiden/verdedigen. Uiteindelijk heeft de vraag om ook zijn weblog open te stellen voor comments weinig te zien met politiek, maar eerder met een soort van ‘blog-code’. Het feit dat je iets blogt wil zeggen dat je iets wil delen met een breder publiek en dat dat publiek hierover dan ook haar mening kan ventileren – op een beleefde manier, dat spreekt voor zich -. Uiteraard hoeven scheldpartijen en andere kwetsende commentaren niet geduld te worden, maar helemaal geen repliek toelaten vind ik nogal flauw..

Responses

  1. Geheel terzijde wil ik even melden dat je bezoekersteller niet echt op punt staat: iedere keer als je refresht telt hij zogezegd een bezoeker bij 🙂

  2. Volgens mij ziet hij u niet graag, want hij heeft nog niet eens zelf gereageerd.

    Komaan Tanguy, waar zit je’r mee? Straks moeten we nog gaan denken dat je opgeeft!

  3. Geen nood. Tanguy ‘losse’ Veys heeft al een link staan vanop zn site naar deze blog.

    http://www.tanguyveys.be/index.php?getnews=1&news_id=224

  4. Very cool blog. nice template design.

    By the way, you can find more Dutch Blogger friends here.

    Dutch Blogger Update Info

    Bye!

  5. @ Dragases: Yep, zo is dat; is vrij licht afgesteld, maar ik heb de andere teller ook nog om één en ander te nuanceren 🙂

  6. Kunnen we een ‘blog’ zoals die van TV, zonder comments, wel een blog noemen?


Geef een reactie

Categorieën

