Gepost door: Pierre Vis | juli 29, 2006

Google Talk

Google Talk heeft een aanzienlijke updeet ondergaan. Nadat ik er over gelezen had, ben ik eens gaan kijken of er werkelijk zóóó veel veranderd is. Ik had geen online contacten om één & ander (filesharing, voicemail berichten) te testen, maar wat onmiddellijk opvalt is dat Google Talk een pak minder grauw is geworden. Een kleine schermafbeelding en enkele ‘themes‘ naar keuze maken dat het geheel een pak beter oogt. Waar ik ook wel fan van ben is de mogelijkheid om je contacten te tonen naar welke muziek je aan het luisteren bent. Ik veronderstel dat daarvoor wel een Windows Media Player (11 is in beta!!) plugin vereist is maar daar wordt met geen woord over gerept. Google Talk is overigens ook in het Nederlands te verkrijgen maar die versie is iets minder aangekleed (geen voicemail, current music track,..).

De algemene tendens lijkt me dat Google Talk een pak frisser is geworden en dat ze beantwoorden aan de verzuchtingen van de gebruikers. Live Messenger – dat overigens niet al te vlot draait op mijn pc – heeft nog altijd een pak méér mogelijkheden en is visueel ook veel aantrekkelijker maar moet qua stabiliteit waarschijnlijk wel de duimen leggen tegenover Google Talk. Afin, dat is slechts de mening van een eenvoudige gebruiker; ik ben allerminst een ervaringsdeskundige.

Overigens, ik gebruik sinds kort, op aanraden van Peter, GAIM, “a multi-protocol instant messaging (IM) client”. Het laat me toe om Live Messenger en Google Talk in één programma te draaien en dus heb ik ook al mijn contacten in één lijst. Het oogt niet overdreven, maar praktisch is het wel.

Responses

  1. Allé, om een of andere reden is het gedeelte tussen je twee ampersand-tekens als commentaar aanzien op Planet UGent. Je bericht ziet er daar vrij marginaal en onleesbaar uit.

    Misschien die ampersands vervangen door & amp; (zonder de spatie)?

  2. Je hebt geen extra plugs nodig voor WMP. Alles gebeurt vanzelf. ‘k heb het nog niet getest voor iTunes of WinAmp, dus ik weet niet of dat ondersteund wordt.

  3. Bij mij lukte het toch niet bij Windows Media Player..
    Afin, mss straks nog s proberen.

  4. Well, je moet er weliswaar toch effe bij vermelden dat het om een bèta-update gaat. Niet iedereen heeft die update binnengekregen.

    Ten tweede: dit zijn features die Google al langer gepland had hoor, het heeft dus weinig te maken met verzuchten aan de eisen van gebruikers :).

    Stabieler dan Windows Live Messenger runt hij overigens niet noodzakelijk – beide stukjes software zijn stabiel – het verschil ligt hem wel in het geheugengebruik, Google Talk legt zowaar slechts half zoveel beslag op je systeem als WLM. Super!

  5. Das waar; bijna alles van google is in bèta 🙂

    Mjah, ik dacht dat ze het op de blog van Google Talk toch op die manier voorstelden. Afin, doet er nt echt toe..

    Dat bedoelde ik feitelijk; als ik Live Messenger opstart, dan vertraagt dat de PC enorm. Behoorlijke ergerlijk trouwens!


Geef een reactie

Categorieën

