Gepost door: Pierre Vis | juli 29, 2006

Nieuw kleedje

Zoals U ziet – laat die feeds even voor wat ze zijn en kom eens live kijken – heb ik deze weblog in een nieuw kleedje gestoken. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik niet zo tevreden was over de vorige template en dat ik een strakker design wou. Bij dat laatste dacht ik onmiddellijk aan WordPress, maar omdat ik geen zin had om nog eens te verhuizen, heb ik een Blogger-template gezocht die feitelijk een rip-off is van WordPress. Uiteindelijk heb ik hier gevonden wat ik zocht. Ik heb zelf nog wat zitten knoeien en prutsen met code en dit is het resultaat. Er moeten nog wat zaken verder aangepast worden, maar de grote lijnen zijn er..

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over het resultaat – duh! -, maar ik ben uiteraard ook zeer benieuwd naar de mening van de bezoekers. Ja, U daar, wat vind je er van? Al uw (constructieve) kritieken zijn welkom!

UPDEET: Lap, bij de comments (ik moet trouwens nog de verwijzing naar de comments onderaan de post verwijderen) wordt de auteur niet weergegeven. Hm, dat wordt knutselen :-s (Dit probleem zou opgelost moeten zijn)

UPDEET²: *Grmbl* Waarom moet IE weer moeilijk doen? Het resultaat is nogal total loss als je met die browser deze richting uit surft. Ik ben een overtuigd Mozilla Firefox gebruiker, maar ik ben ook wel realist genoeg om te weten dat de meeste internauten nog steeds – tegen beter weten in? – Internet Explorer gebruiken. Daarom: Iemand met pakken code-ervaring in de zaal?! Ik zou dit probleem graag zo snel mogelijk opgelost zien..

Responses

  1. Vree proper!

    Ik wou net zeggen dat de auteurs weg waren bij de comments, maar dat heb je blijkbaar net gemerkt.

    Verder: je uitgebreide profielpagina waar je toch wel een hele tijd aan getikt hebt, is verdwenen. Allé, de tabs bovenaan, waarvan je zou verwachten dat ze naar daar verwijzen, verwijzen nu gewoon naar je blogger-profiel.

  2. Dat weet ik, dat moet nog aangepast worden..
    Net iets gemerkt dat nog veel erger is: de veranderingen zijn precies niet zo naar de zin van IE :-S (eufemisme)

  3. Overstappen naar WordPress is een makkie. Mocht je hulp nodig hebben, geef me dan maar een seintje.

  4. @ Michael: Ik weet dat dat niet zo moeilijk is (ik volg je weblog nl. ;-)), maar ik bedoelde dat ik vooral geen zin heb om weer onder een andere domeinnaam te werken. Ik heb wel enkele .be-adres, maar die zijn gratis en de dag dat ik er moet voor betalen, laat ik ze voor wat ze zijn. Nu heb ik ook min of meer een WordPress template en wel zonder te moeten overstappen.
    Ik veronderstel dat je kennis van Blogger-code eerder beperkt is?!Anders zou ik je ‘eeuwig’ dankbaar zijn mocht je me kunnen vertellen waar het probleem ligt waardoor deze weblog er nogal affreus uitziet vr wie met IE surft..

  5. *steekt zijn vinger op*

    ’t Is niet omdat het weblog op zomerslaap staat dat ik u niet meer kan helpen hé. 😉

  6. Mag ik even knielen en de zoom van je jeans kussen?! 🙂

  7. Zolang het bij de zoom blijft mag het ja. Wat zoek je precies? Een vertaling van je template naar het Nederlands? Knopjes om automatisch je commentaren te bewerken? Een hoofding die mooi binnen de lijntjes past? Een code waardoor IE-gebruikers een mooie boodschap “Download FireFox!” krijgen?

  8. Een hoofding die mooi binnen de lijntjes past? Dit in de eerste plaats eigenlijk; kzit er serieus mee verveeld dat de weblog niet deftig te bekijken is in IE..

    Een vertaling van je template naar het Nederlands? Kan van pas komen
    Knopjes om automatisch je commentaren te bewerken? Klinkt goed
    Een code waardoor IE-gebruikers een mooie boodschap “Download FireFox!” krijgen? Heb ik al gekregen van Peter


Geef een reactie

Categorieën

