Gepost door: Pierre Vis | augustus 26, 2006

Shopping Day

Toegegeven, shopping day is nu niet direct een begrip dat men met mij zou associëren, maar voor vandaag maken we een uitzondering. De dag viel uiteen in het vrijwillige ochtendgedeelte en het een stuk minder vrijwillige namiddaggedeelte.

Vanmorgen ben ik naar Gent gespoord om wat tweedehands boeken te gaan zoeken. Bij De Slegte vond ik niet onmiddellijk iets naar mijn interesse, ofwel was het iets te duur naar mijn goesting. Dan maar naar de Oxfam boekenwinkel, waar ik mij een boek van Misha Glenny heb aangeschaft (“De ondergang van Joegoslavië. Het menselijk leed achter de feiten“). Ik weet het, ik moet proberen afkicken.
Tussendoor was ik ook al even binnen gezogen in de Fnac. Ik vond er een verzamelbox met werk van Emir Kusturica. Voor zij die deze Bosnisch-Servische regisseur (nog) niet zouden kennen: hij is eigenaar van een aantal palmen en beren die hij met zijn geschifte films behaalde in Cannes, Venetië & Berlijn. De box bevat Arizona Dream, Underground, Crna Mačka beli macor (Black cat white cat) & Život je čudo (Life is a miracle). Ideaal om even te vluchten in een fantasiewereld en tegelijk kan ik ook mijn Servo-Kroatisch wat bijspijkeren!
Mijn ochtendluik heb ik afgesloten in de Bilbo, alwaar ik mij “New Day” van Absynthe Minded heb aangeschaft.

Het programma voor wat deze namiddag betrof, was eerder een verplicht nummertje. Om te gaan solliciteren en – wie weet- te gaan werken, kon ik wel een nieuwe outfit gebruiken. Ik ben echter niet zo tuk op het passen en kopen van kleren, en bijgevolg verkies ik om er een strak tempo op na te houden. In 1 uur tijd waren er 3 winkels de revue gepasseerd en waren er twee broeken, een hemd en een trui aangeschaft. U ziet het, ik heb me nog ingehouden (wat de tijd betreft). Dit zijn de dagen waarop mijn moeder waarschijnlijk wenst dat ze een dochter zou hebben in plaats van een zoon. Afin, ik zit weer in het nieuw, en ik heb weer kijk- en luistervoer naar believen. Ah, het is zo fijn om een consument te zijn..

Responses

  1. mag ik opmerken dat men helemaal geen vent hoeft te zijn om liever in de fnac dan de h&m geld te verdoen

  2. Proficiat met uw schitterende cd-keuze en aan allen die net als u vandaag een shopdag hebben overleefd..euh..OOK euhm…proficiat!!

  3. Absynthe Minded! Geweldig! Er is momenteel te veel keuze aan goede cd’s voor mijn beperkte budget zakgeld


Geef een reactie

Categorieën

