Gepost door: Pierre Vis | augustus 29, 2006

Solliciteren

De laatste tijd is het hier wat kalmer dan anders, en dat heeft alles te maken met mijn eerste CV & sollicitatie-exploten. Die sollicitaties zijn er sneller gekomen dan verwacht. Ik had begin vorige week weet gekregen van een interessante vacature bij een groot bedrijf in de regio. Na mijn laatste examen heb ik werk gemaakt van een CV, en donderdag werd ik al uitgenodigd voor een gesprek. Dat eerste gesprek heb ik nu juist achter de rug. Ik heb alvast een behoorlijke positieve indruk van het gesprek. Uiteraard zal ik wel wat foutjes gemaakt hebben; wat wil je bij een allereerste sollicitatiegesprek. We zien wel wat er van komt.

Veel tijd om er over na te denken, krijg ik niet. Morgenmiddag volgt al een gesprek bij een ander bedrijf. Voor alle duidelijkheid: het betreft wel degelijk jobs waarvoor het diploma – dat hopelijk binnen handbereik is – van licenciaat in de Oost-Europese Talen & Culturen in aanmerking komt. Misschien heb ik gewoon geluk, ofwel is er wel degelijk meer dan genoeg werkgelegenheid voor mensen met kennis van Slavische talen. Ik had verwacht dat er verschillende, frustrerende maanden van sollicitaties zouden volgen, maar als het zo blijft dan zou het wel eens kunnen dat ik vrij snel werk heb. Ah ja, beter zo dan anders, niet?! Ik hou U alvast op de hoogte, en als ik werk heb dan zal ik ‘bedrijf’ wel iets concreter invullen dan nu het geval.

Responses

  1. Veel succes nog bij het solliciteren! En hopelijk vind je inderdaad snel een interessante(!) job.

  2. Succes hé. Soms moet je ook wat geluk hebben hoor, the right man on the right place en nog iets met right time en zo.

  3. hey hey

    hopelijk lukt het bij jou sneller dan bij mij.

    Ik zit al aan 17 vacatures, 2 nee’s, 1 telefoontje terug en de rest is pending…

    Succes 😉

  4. En? Heb je al iets gehoord?

  5. Nope
    Geen nieuws.. (is goed nieuws?!)


Geef een reactie

Categorieën

