Gepost door: Pierre Vis | september 10, 2006

Piepedood

Ik ben deze avond van Gent naar mijn veilige thuishaven (Vichte ~ Molecule, weet je wel) gefietst wat op zich uiteraard niet zo extra-ordinair is. In vogelvlucht is dat waarschijnlijk slechts 35 à 40km, maar ik heb gefietst volgens mijn eigen oriëntatievermogen, en dat was dus niet altijd de kortste weg. Afin, intussen heb ik toch weet van het bestaan van dorpen als Zevergem en Lozer.

Ik heb ook mogen ontdekken dat mijn stalen ros, dat er vijf jaar trouwe dienst in Gent heeft opzitten, niet geschikt is voor langere afstanden. Het zadel beweegt 360° en één van de remblokjes heeft een bijzondere affectie voor mijn achterwiel. De gevolgen laten zich raden: bij het beklimmen (bestaat er een fietsersterm die ‘strompelen’ uitdrukt?!) van de laatste brug voelde ik hevige krampen opkomen in de dijen. Waarschijnlijk het resultaat van te hard te moeten trappen – remblokje weet je wel! – en te weinig eten en drinken. Dankzij een broodnodige culinaire stop in Kruishoutem ben ik alsnog thuis geraakt binnen een tijdsspanne van ongeveer 2u15. Mijn vocht aanvullen met een halve liter Juup was ook niet meteen mijn meest briljante zet, maar intussen (1,5l water later) voelt alles al weer wat beter aan. De stijfheid morgenochtend zullen we er dan maar bij nemen zeker?

Afin, de beenspieren zijn aangezwengeld. Nu de lachspieren nog..

Responses

  1. Ik heb ongeveer hetzelfde ondernomen toen ik afgestudeerd was. Van mij was het echter van Gent tot in Roeselare. De fiets was ook van hetzelfde kaliber als de uwe. Vooral het zadel heb ik meermaals vervloekt. Die ouderwetse modellen waren alles behalve ergonomisch.


Geef een reactie

Categorieën

