Gepost door: Pierre Vis | september 11, 2006

Omgevingspollutie

Vanmiddag heb ik nog een fietstochtje gemaakt om het melkzuur wat uit de benen te krijgen. Eén iets valt dezer dagen echt wel op: “Waar je ook rijdt langs Vlaamse wegen, overal kom je campagneborden tegen…” Het is echt de moeite (as in ‘overdreven’)! Hoeveel geld zou daar niet aan gespendeerd worden? Ze zouden beter allemaal het voorbeeld volgen van die ene gemeente (help me even met de naam, wil je..) waar men onder alle partijen heeft afgesproken om de campagne binnen de grenzen van het aanvaardbare te voeren.

Ik heb eens de test bij mezelf gedaan: na een paar uurtjes fietsen zijn er enkele namen die in mijn hoofd zijn blijven plakken. Niet dat het veel uitmaakt aangezien ik mijn stem moet uitbrengen in Anzegem en niet in pakweg Waregem of Deerlijk. Wat er ook van zij, de affiches lijken ergens wel te werken gezien het feit dat terugkerende namen blijven hangen. Maar anders dan bij gewone reclame zal ik in het stemhokje niet zo impulsief handelen als ik in een warenhuis zou doen. Mijn stem zal weloverwogen zijn, en allerminst gebaseerd op de façade van hij/zij die ik meermaals – breedlachend – op een affiche zag. De joghurt uit de reclame die toch niet zo lekker bleek als gedacht, zal ik een volgende maal niet meer kopen. Bij een gemeenteraad kan je slechts 6 jaar later afstraffen of belonen.

Maar goed, nog een maandje op de tanden bijten en dan is het weer voor een jaar gedaan met deze vorm van visuele ergernis. In tussentijd kan ik enkel hopen dat lelijke mensen geen ambt ambiëren..

Responses

  1. Met momenten heb ik echt ontzettende zin om borden van bepaalde rechtste figuren te doen verdwijnen..

  2. Kristien achterna?
    Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je daarmee enkel het tegenovergestelde effect bereikt.

  3. borden wegnemen is strafbaar. Ma bon, in Anzegem houden de blauwen (Samen één) zich niet aan de afspraken en dus komen ook hier allemaal campagneaffiches langs de weg.

  4. Ik denk niet dat Samen één blauw is. De lijsttrekker alvast wel, mr de rest van de lijst?! Op plaats twee staat iemand van SP.A-signatuur dacht ik..

  5. Het uitgangspunt is oa blauw, maar feit is dat de vld versnipperd is geraakt over de andere lijsten. Nu is het ook wel zo dat de kleuren op gemeenteniveau niet zo belangrijk zijn.


Geef een reactie

Categorieën

