Gepost door: Pierre Vis | september 15, 2006

Just Married?

Ariane Van de Vyver, een geschiedenisstudente uit mijn kenniskring, heeft U hulp nodig om haar thesis tot een goed einde te brengen.

Dit is wat ze zoekt:

Voor mijn licentiaatsscriptie ben ik op zoek naar 1000 huwelijksfoto’s (20e eeuw). De originelen mag u zeker bijhouden, ik heb er enkel een digitale foto/scan van nodig die u steeds mag doormailen of opsturen naar onderstaand (email)adres. Eventueel wil ik de digitale foto zelf maken. Al wat ik moet weten is wie erop staat, waar en wanneer gehuwd en eventueel het beroep. De tijd dringt echter en ik hoop op een massale reactie.

U kan Ariane contacteren via huwelijksfoto@gmail.com of op 0474/58.54.43. Gelieve deze oproep ook verder te verspreiden. Dankt U!

Responses

  1. ‘k Zal mijn familiegeschiedenis uit de eerste kandidatuur nog eens bovenhalen. Daar zaten toch een aantal trouwfoto’s tussen. Enig idee hoe die thesis in zijn werk gaat? Ik neem aan dat het iets te maken heeft met de sjiek-heid van het huwelijk in relatie tot het beroep of zo?

  2. Ik weet er zelf ook niet meer van. Anders moet je haar s contacteren?!

  3. De bedoeling zou zijn om foto’s (meer bepaald huwelijksfoto’s) te gebruiken als historische bron voor mentaliteitsgeschiedenis. Onder andere onderzoeken of er volkskundige of christelijke symbolen mbt het huwelijk aanwezig zijn, hoe de settings evolueren, en dergelijke meer. Alle materiaal is welkom op huwelijksfoto@gmail.com

    xxx Ariane


Geef een reactie

Categorieën

