Gepost door: Pierre Vis | september 27, 2006

Tarzan meets Rambo

Gisteren heb ik nog eens een dagje in de Gentse stede gespendeerd. Geen sight-seeing, maar druk heen-en-weer-geloop en geklim om de Student Kick-Off van vandaag (mede) mogelijk te maken. Van verkeersagent – sorry dat ik U niet kon doorlaten, Kama! -, over podiumbouwer tot circusattractie. Dat laatste was de combinatie van het opzetten van een podium terwijl de economisten vanuit hun stamcafé zaten te staren als zieke koeien op een lege wei. Afin, het is geen nieuws dat de grote kringen bij grote evenementen uitblinken in afwezigheid en passiviteit, maar gisteren was het irritant flagrant. Als zélfs Schamper de handen uit de mouwen komt steken, dan weet je het wel. *wink*

Maar goed, U vraagt zich waarschijnlijk af wat Rambo & Tarzan te zien hebben met dit alles.
Welnu, het bouwen van podia is een stiel apart – “lierde gulle up shool nie oe dagge zuiet moe doeeeeeen?!” – en dat komt tot uiting in de figuur van de podiumbouwer. De mens, getooid met haarband, en drager van een nauw sluitend broekje en weinig verhullend shirt, leek zich even comfortabel te voelen op 10-15m hoogte als op de begane grond. Hij slingerde zich zonder veel moeite van liaan buis tot liaan buis en hanteerde het materiaal alsof het bamboestokjes waren. Minpuntje was dat hij van ons hetzelfde verwachtte. Ik weet niet hoe het bij U zit, maar op een dergelijke hoogte voel ik mij – zonder bescherming – niet zo comfortabel. Angstzweet, het bestaat wel degelijk…

De Kick-Off is organisatorisch een enorme opgave, en na deze eerste editie zal er wel wat evaluatie en bijsturing nodig zijn, maar ik denk wel dat een dergelijk evenement een blijver wordt. Ik hoop dat er veel volk komt opdagen en dat de optredens en randanimo een groot succes kennen. Vanavond ga ik alvast zelf een kijkje nemen, en morgen krijgt U van mij wel een verslagje. Allen daarheen!

Responses

  1. Allen daarheen!

    Misschien niet helemaal hetzelfde, mij thuis hebben we gisteren en vandaag op het dak aan de schouw zitten sjorren. En da’s wel spannend als je eigenlijk last hebt van hoogtevrees. Juj, adrenaline alom!

  2. Je hebt toch al wat ervaring hé met het bouwen van stellingen en huisjes, knipoog! Groetjes, Hanneke


Geef een reactie

Categorieën

