Gepost door: Pierre Vis | oktober 3, 2006

Vijgen na Pasen

Ik leef nog, zij het geplaagd door momenten van drukte en extreme luiheid..

Maar goed, ik zou verslag uitbrengen van de allereerste Student Kick-Off. Afgaande op de virtuele reacties – neen, je hebt me niet gezien :p – en de algemene ontvangst, denk ik dat de vele bezoekers meer dan tevreden waren. De optredens zelf zijn me redelijk ontgaan, wegens te druk & te veel praatjes met mensen die ik al een tijdje niet meer gezien had.
Een tweede editie (op het St. Pietersplein!!) lijkt nu al een vaststaand feit, maar voor het zover is, zal er toch nog een grondige evaluatie moeten plaatsvinden denk ik zo. Zo tevreden de bezoekers waren, zo ontevreden waren sommige (heel wat?) medewerkers en helpers. Ik had ‘de bui’ reeds de dag voordien zien hangen, en op de dag zelf bleek mijn vrees ook bewaarheid: altijd maar weer dezelfde mensen die werken, terwijl anderen uitblinken in nietsdoen, of zich enkel inlaten met de leuke (betaalde?!) werkjes. Ik ben een pint gaan drinken met mensen die van 08.00 tot 21.00 bijna constant aan het werk geweest waren, en die waren daar niet echt over te spreken.
Het ligt niet in mijn bedoeling om een steen te smijten naar de organisatoren, maar ik wil langs deze weg wel duidelijk maken dat ze zich niet enkel blind mogen staren op het enthousiasme van de bezoekers en de vele positieve reacties, maar ook oog moeten hebben voor wat beter kan en moet. Het was een eerste editie, en dan zijn er altijd wel dingen die vlotter en beter kunnen; daarom is een evaluatie zeer essentieel naar volgende edities toe. Ik vind de Kick-Off een fantastisch initiatief, maar mijn inziens moet er nog gezorgd worden voor een breder draagvlak van medewerkers, en mogen deze niet enkel gezocht worden binnen het faculteitenkonvent. Te veel mensen geven tijdens het optreden act-de-présence, maar zijn bij opbouw & afbraak nergens te bespeuren.

 

The Go Go Prophecy live @ Student Kick Off: “Can We Dance

Ik hoop dat men mij deze reactie niet kwalijk neemt. Ik ben uiteindelijk maar een ‘buitenstaander’ die de beste bedoelingen heeft met het studentenleven.. Het voornaamste is uiteindelijk dat de studenten zich geamuseerd hebben!

Responses

  1. Dergelijk geslaagde editie van een fantastisch evenement trekt misschien extra medewerkers aan voor volgende keer. Nu is men heel laat moeten beginnen recruteren ook he.

    Ik had graag meegeholpen, maar ja, dat was niet echt combineerbaar voor mij.

    En ik ken je gevoel maar al te goed, heb dat ook al dikwijls gezien dat het altijd dezelfde zijn 😉

  2. Iemand moest het toch zeggen. Overigens, waarom draagt die vent een rokje?

  3. @ Peter: Mochten de burgies eens al hun schachten verplichten om mee te helpen bij de opbouw?! Een podium bouwen kan een eerste stap zijnr ichting het bouwen van een brug of weet ik veel wat 😉

    @ Stijn: Hij is fan van Zornik?!

  4. Die vent is van het alternatieve type. Bijzonder sympathiek, though. 🙂 En hij geeft schitterende versies van Hallelujah (Jeff Buckley) weg!

    Anyways: Bedankt voor het filmpje! Zo heb ik een (vage) vriend van me toch es een beetje aan het werk gezien. Wat een toeval dat ik net hier terecht kwam. ^^

  5. jip, Pierre, je hebt 100% gelijk wat betreft het medewerkersbeleid. Het comité heeft daar een enorme schuld aan en wil en zal zich dan ook bij alle medewerkers excuseren. Volgend jaar moet het comité zeker zorgen voor een betere omkadering voor de medewerkers. Jullie hebben er immers voor gezorgd dat kick-off zo’n succes was.
    Dus, namens het comité, in de eerste plaats bedankt voor al het werk, en vervolgens onze nederigste excuses voor de povere omkadering.

  6. Zornik, nog zo’n bende rare Limburgers. Ik vind dat ik dat wel mag zeggen.

  7. Van rare Limburgers gesproken.. Als ik snachts een e-mail krijg ter verwittiging dat iemand een nieuwe comment geplaatst heeft, 3 keer raden van wie dat zou kunnen zijn 😉

  8. Wie zit er nu ook ’s nachts zijn e-mail na te kijken, weirdo. 😛

    Zeggen dat ik aan mijn thesis werk ik geen geldig excuus meer zeker?

  9. Je was ongetwijfeld een lading CV’s aan het prepareren om de digitale nacht in te gaan? 😉

  10. VTK heeft pas schachten vanaf midden/eind oktober en dan nog slechts gedurende een weekje.

    Maar je hebt gelijk, ze zouden de bouwkundigen en waarom ook niet de werktuigkundigen moeten verplichten om wat te oefenen met het podium ;-)–>


Geef een reactie

Categorieën

