Gepost door: Pierre Vis | oktober 8, 2006

Gewikt & gekozen

Voila zie, ik heb mijn democratisch(e) plicht recht uitgeoefend..

Hier in Vichte wordt er nog tot twee uur ijverig gekleurd. Geen PC’s dus, maar keiharde traditie. Het zou me niet verbazen als het potlood ook een pak sneller is dan de computer, en de ouderen van dag zullen er ook niet rouwig om zijn dat ze kunnen stemmen op de hun vertrouwde manier. Ik vraag me overigens af wie er beslist over hoe er gestemd dient te worden. De gemeenteraad zelf? De provincie of het gewest?
Het verwonderde me bijvoorbeeld dat een stad als Gent nog steeds geen gebruik maakt van het electronisch stemmen, wat de telling achteraf uiteraard zou versnellen en vergemakkelijken.

Afin, vanaf een uur of 17u kampeer ik in de zetel en verslind ik alle mogelijke uitslagen die over het scherm rollen. Ja, ik weet het, het is een afwijking, en ik ben ongetwijfeld een uitzondering onder mijn leeftijdsgenoten, maar ik heb altijd al een voorliefde gehad voor statistiekjes en grafieken. Verkiezingen zijn sexy, zeg dat ik het gezegd heb!

Responses

  1. Verkiezingen zijn vaneigenst sexy, zeker als je no-time na het sleuten der kiesbureaus verneemt dat Basiel op z’n bak gaat. Wiiiiiiiiiiiiiiiiii

  2. Sexy, zou ik een verkiezing nog niet noemen. Maar ik verheug mij telkenmale ik mijn democratische plicht mag gaan uitoefenen.


Geef een reactie

Categorieën

