Gepost door: Pierre Vis | oktober 17, 2006

Willys en Marjetten

Ik ben er wat laat mee, maar ik zou toch even – kort & bondig – mijn gedacht willen zeggen over Willys & Marjetten, ofte Bart de Pauw meets de Neveneffecten.

Ik vond het eigenlijk niet zo indrukwekkend. Er zaten goede dingen bij (de persiflage op Temptation Island vond ik bijvoorbeeld geslaagd), maar voor de rest kan ik niet zeggen dat ik heb zitten bulderlachen. Doe mij dan maar eerder Tragger Hippy of de herhalingen van Het Eiland. Het blijft natuurlijk betere avondvulling dan de eindeloze herhalingen van de Kampioenen, maar het is niet dat ik ga thuis blijven voor deze vrije radiomakers..

Responses

  1. Oh, ik vond het echt wel goed. Het is in geen opzicht te vergelijken met Het Eiland (wat ik ook super vind) of Trigger Happy (wat soms goed is en soms gewoon dwaas/zielig). Het is meer dan pure zever verkopen. Bijvoorbeeld het stukje van het protest aan de schoolpoort, echt lachen met de conservatieve zuurpruimen. Echt een fijne steek in hun richting. En Tamara, die was echt geweldig 🙂

  2. Ik zie wel wat paralellen met het Geslacht De Pauw. Was ook een parodie op bestaande programma’s en tendensen, en vond ik ook niet zo super.

    Pas op, ik vond het niet W&M niet slecht, maar ik zou ook liegen moest ik zeggen dat ik me een breuk gelachen heb.

  3. Ik vond het niet zo denderd goed, misschien waren mijn verwachtingen vooraf te hoog gespannen… Geef mij maar Coupling!

  4. Hanneke, je bent net heel hard (nog meer) in mijn achting gestegen 😉

  5. […] Ik gaf de Willys & Jannetten Marjetten nog een tweede kans na hun niet zo gesmaakte première. Ook tijdens de ‘herkansing’ zag het er eerst niet al te best uit, maar SOS Pitta, X-Tractor & vooral DJ Nico hebben het tij doen keren en een gulle lach op mijn gezicht getoverd. Jaja, als ze zo blijven verder doen, dan word ik nog een grote fan. Laat die ‘vernieuwende’ formats maar komen Pol! […]

  6. Ik heb er al ontzettend hard mee zitten lachen.
    Telkens ik die eerste aflevering opnieuw zie vind ik ze nog beter.
    Een geweldig programma zonder weerga.


Geef een reactie

Categorieën

