Gepost door: Pierre Vis | oktober 25, 2006

De eerste afspraak

Z<p>wemmerVoila zie, de datum van mijn comeback ligt vast! In het weekend van 25-26/11 zal ik mijn rentrée maken in het competitiezwemmen en wel op de grote prijs in Nijlen. Niet meteen een kleine wedstrijd om mee te beginnen, maar wel een leuke bedoening en dat in een snel* bad.

Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, maar de tijden die ik vandaag op training zwom waren alleszins hoopvol. Het trainen zit wel snor; nu moet ik enkel nog wat gezonder gaan leven. Minder snoepen en vooral mijn nachtrust respecteren!

* Er bestaat zoiets als een ‘snel (zwem)bad’. Ik kom er later mss nog wel eens op terug..

Responses

  1. Hé, da’s waar mijn lief ook altijd gaat sporten. Enig idee van dag en uur?

  2. Wel, 25 & 26 november, en dat zowat de ganse dag.. Zeg dus maar tegen lief dat ze zich de rit naar het zwembad kan besparen wegens niet open voor publiek zwemmen 🙂

  3. Uiteraard, maar wat dacht je van publiek supporteren?

  4. Dat zou sympathiek zijn, maar jammergenoeg dient er betaald te worden (dat veronderstel ik toch) en om eerlijk te zijn: als buitenstaander zou ik daar zelf geen geld aan willen spenderen. Dat is een beetje het probleem van een niet-mediatieke sport: ze hebben het geld nodig, maar door relatief hoge toegangsprijzen (alweer: ik weet niet of dat ook in Nijlen het geval is) wordt de drempel naar buitenstaanders toe verhoogd.

    Maar, in het hoogst onwaarschijnlijke geval dat ik een finale zwem, stuur ik zeker een berichtje zodat je me luidkeels kan komen aanmoedigen 😉

  5. En snel zwembad is toch zo eentje met overloopranden dacht ik.

    De plannen voor het Olympische zwembad van China 2008 al gezien? http://www.popsci.com/popsci/flat/bown/2006/product_41.html

  6. Overloopranden zijn idd belangrijk, maar er zijn nog andere factoren die veeleer in het hoofdje spelen.

    Wat dat ontwerp betreft: Oogt nogal revolutionair, maar ik vraag me af hoe het gebouw van binnenuit aanvoelt.. Lijkt me bevreemdend.

  7. […] Deze week ben ik dus aanbeland aan de tapering-fase. Omdat ik enkele jaren – zo goed als – stil gelegen heb, heeft de trainer ervoor geopteerd om mij wat extra recuperatietijd te gunnen. Ik heb dus mee getapered met het uzkz-legioen dat dit weekend de pannen van het dak gaat zwemmen op het BK klein bad. Trouwens, wat dat BK betreft: ik voel aan mijn eksteroog dat er scherpe tijden gaan gezwommen worden en dat er mooie duels zullen uitgevochten worden. Jammer dat ik er zelf niet zal bij zijn, maar het zou wat te hoog gegrepen geweest zijn om op het BK mijn rentrée te maken. Ik heb nu nog exact een week om mijn beste vorm te bekomen, en die week zal ik zeker nog kunnen gebruiken. De conditie is er, maar dat kan (nog) niet gezegd worden van de frisheid. Het slaaptekort is nog niet helemaal weggewerkt, en dat laat zo zijn sporen na *trompettert*. Anywayz, nog 7 te gaan… […]

  8. […] Morgenavond zit ik al in de buurt van Nijlen, daarom nog even een voorbeschouwing voor wat dit weekend komen zal. Mensen die niet geïnteresseerd zijn in het zwemmen doe ik waarschijnlijk een plezier door te zeggen dat ze beter wegklikken of aan het scrollen slaan.. […]


Geef een reactie

Categorieën

