Gepost door: Pierre Vis | november 17, 2006

Tapering

Ik neem aan dat bovenstaan term U weinig of niks zegt, tenzij U wat bezig bent met (verantwoord) trainen/sporten. Welnu, ik zou zelf een poging kunnen ondernemen om dit begrip uit te leggen, maar ik denk dat er betere informatie te vinden is op het web (NL/E).

Deze week ben ik dus aanbeland aan de tapering-fase. Omdat ik enkele jaren – zo goed als – stil gelegen heb, heeft de trainer ervoor geopteerd om mij wat extra recuperatietijd te gunnen. Ik heb dus mee getapered met het uzkz-legioen dat dit weekend de pannen van het dak gaat zwemmen op het BK klein bad. Trouwens, wat dat BK betreft: ik voel aan mijn eksteroog dat er scherpe tijden gaan gezwommen worden en dat er mooie duels zullen uitgevochten worden.
Jammer dat ik er zelf niet zal bij zijn, maar het zou wat te hoog gegrepen geweest zijn om op het BK mijn rentrée te maken. Ik heb nu nog exact een week om mijn beste vorm te bekomen, en die week zal ik zeker nog kunnen gebruiken. De conditie is er, maar dat kan (nog) niet gezegd worden van de frisheid. Het slaaptekort is nog niet helemaal weggewerkt, en dat laat zo zijn sporen na *trompettert*.
Anywayz, nog 7 te gaan…

BK

Geef een reactie

Categorieën

