Gepost door: Pierre Vis | november 23, 2006

Pronostiek

Morgenavond zit ik al in de buurt van Nijlen, daarom nog even een voorbeschouwing voor wat dit weekend komen zal. Mensen die niet geïnteresseerd zijn in het zwemmen doe ik waarschijnlijk een plezier door te zeggen dat ze beter wegklikken of aan het scrollen slaan..

Mijn programma ziet er als volgt uit:
Zaterdag: 100 schoolslag & 50 vrije slag
Zondag: 50 schoolslag & 50 vlinderslag

Ik moet toegeven dat ik niet weet waar ik mij kan aan verwachten. De tijden op training waren veelbelovend, maar daar ben je uiteraard niks mee als het tijdens de wedstrijden voor geen meter draait. Ik probeer realistisch ambitieus te zijn, en dat mondt uit in de volgende richttijden:

  • 100 schoolslag: 1’10” zou niet slecht zijn gezien het ochtendlijke uur. De tijden van gisteren op training doen vermoeden dat het sneller kán, maar ik wil de lat niet te hoog leggen voor mezelf. Fingers crossed dat ik zaterdag kan bogen op een goede nachtrust!
  • 50 vrije slag: zwem ik zonder veel ambitie, laat staan stress. Eens onder de 27″ duiken zou mooi zijn, maar veel zal afhangen van hoe ik mijn stijl kan aanhouden.
  • 50 schoolslag: heb ik voor mezelf aangestipt als het belangrijkste streefdoel. Jaren geleden zwom ik al 32″ in zowel 25- als 50m-bad. 31″ moet er zeker in zitten, maar dan mag er ook niks misgaan bij start en/of keerpunt.
  • 50 vlinderslag: het is al een eeuwigheid geleden dat ik dit nummer nog gezwommen heb in klein bad. 27″ was mijn beste tijd in 50m-bad, en dat wordt meteen ook het objectief voor zondag.

Ik ben alvast benieuwd wat het wordt. Misschien wordt het een afknapper; misschien zwem ik finales. Ik ben in ieder geval gemotiveerd om het water in te duiken!

Responses

  1. No way! Ik moet daar om 10u zijn voor de scoutsvergadering van Loes. Veel succes nog met de competitie en gsm maar iets ge iets wilt gaan drinken of zo. 🙂

  2. Veel succes he, ik duim voor je!Tzal wel al bijna te laat zijn hehe…

  3. Tot voor kort wist ik niet dat Nijlen bestond. Toen droomde ik erover, googlede ik er even naar en zowaar, het bestaat. En nu kom ik het overal tegen, zelfs hier. 🙂

    En ik vermoed dat het te laat is om nog te duimen…

  4. […] In mijn pronostiek heb ik feitelijk niet het achterste van mijn tong laten zien. Ik had 1′10″ vooropgesteld voor de 100 schoolslag, maar het werd uiteindelijk een mooie 1′09″25. Een tijd die me een onverhoopte finaleplaats opleverde! Aangezien ik geplaatst was met de derde snelste tijd werd in overleg met de trainer besloten om de 50 vrije slag te zwemmen in functie van de finale. Dat betekent: proberen de productie van lactaat (melkzuur) zoveel mogelijk te beperken door niet voluit te zwemmen. Resultaat: 0′27″57; opdracht volbracht. […]


Geef een reactie

Categorieën

