Gepost door: Pierre Vis | december 6, 2006

Grbavica: The Land of my Dreams

Enige tijd geleden kreeg ik gratis een tijdelijk lidmaatschap van de alumni-vereniging van de UGent. Niks bijzonders, ware het niet dat ze me meteen ook uitnodigden voor een avant-première, en wel van een film waarvan de thematiek me uitermate interesseert.

Grbavica

‘Grbavica’, de debuutfilm van Jasmila Zbanic, slaagde er in om op het filmfestival van Berlijn de gouden beer weg te kapen. Niet onterecht zo blijkt..
De film brengt een innemend portret van een moeder en dochter in het naoorlogse Sarajevo. De acteerprestaties van de beide dames zijn overigens indrukwekkend en overtuigend. Hoewel het verhaal zich snel laat raden, grijpt de film je bij momenten naar de keel. Beslist een aanrader!

Responses

  1. Hmm, hmm, interessant. Deze film wil ik zeker zien.

    Zou hij na 11 januari nog steeds spelen in de Studio Skoop? Misschien moet ik het risico maar niet nemen en zo snel mogelijk van mijn cultuurcheque voor de Studio Skoop gebruik maken. Moeilijk, moeilijk.

  2. Binnenkort ook gratis bij De Morgen?

  3. Ha, die film wil ik ook dolgraag zien. Al vrees ik dat het er door tijdsgebrek weer niet van zal komen.

  4. Grbavica

    Jasmila Zbanic’s unveiling film central point on the Balkan War’s tedious aftermath on a Bosnian woman and her creation. Esma is alive with her…


Geef een reactie

Categorieën

