Gepost door: Pierre Vis | december 19, 2006

Dat goed gevoel

Het beloven drukke eindejaarsweken te worden voor mij:
Nog tot en met donderdag is er de VDAB-cursus die ik volg, maar de laatste dagen glip ik daar regelmatig van weg om te gaan solliciteren. Het leuke is dat ik ook een goed gevoel over hou aan die gesprekken, en dat ik zelfs denk een kans te maken om door te stoten naar een volgende – beslissende – ronde. Ik behoed me voor voorbarige euforie, maar de hoop dat ik tegen het nieuwe jaar werk zou hebben, is de voorbije dagen een beetje groter geworden. Het zou mooi zijn, maar goed; zover zijn we nog niet.
In afwachting is mijn diploma vandaag aangekomen: ‘Kandidaat & Licentiaat in de Oost-Europese Talen & Culturen’. Jaja, het was het vooruitzicht van deze twee papiertjes dat mij heeft doen volharden in de bitsige strijd tegen het thesis-monster.

Volgende week ben ik trouwens op stage met de club en daarna gaat het richting Villers-la-ville voor een spetterend Ouwejaar met een meute enthousiaste bouwgezellen. Jaja, enkel leuke dingen in het vooruitzicht. Afin, dat is als ik het tandartsbezoek van vrijdag even buiten beschouwing laat…

Responses

  1. Dat zou inderdaad een heel mooi eindejaarsgeschenk zijn. Ik hoop er ook een beetje op. In ieder geval nog veel succes met je gesprekken!

    Vanmorgen net zo’n aangetekende zending in een bruine omslag. Mag ik zeggen dat het maar een lelijk ding is, dat diploma? Verkeerde kleuren (geel!), verkeerd lettertype (schoolschrift), en de handtekening (lees: kribbel) van Van Cauwenberge lijkt eerder op een hakenkruis-voor-beginners.

    Neen, dit komt niet aan mijn muur. Die wereldkaart uit 1651 is ook veel te mooi om weg te doen..

  2. Ik heb mijn diploms bij mijn ouders ergens in een bankkluis gedeponeerd. Eigenlijk heb ik die bij mijn sollicitaties ook nooit moeten tonen. Iedereen geloofde blindelings mijn cv.


Geef een reactie

Categorieën

