Gepost door: Pierre Vis | januari 3, 2007

Buiten de Zone op DVD?

Het voorbije weekend was er iemand die me wist te vertellen dat er dan toch een DVDBuiten de Zone zou komen van het geniale Buiten de Zone. ‘Dan toch’ omdat dat tot nog toe onmogelijk bleek doordat er teveel auteursrechten dienden betaald te worden (in beide seizoenen worden meer dan 400 audio-fragmenten gebruikt). Het leek onmogelijk om te voldoen aan al die auteursrechten en tegelijk de DVD betaalbaar te houden. Ik stond wel wat argwanend tegenover dit heugelijke nieuws, en daarom heb ik even gegoogeled om te zien wat er klopt van dit gerucht.

Via Midnightcruiser kwam ik op de afdeling ‘verwachte DVD’s‘ van de Free Record-website terecht. Driewerf hoera, want daar staat inderdaad dat de DVD in de loop van 2007 zou gereleased worden. Zover zijn we natuurlijk nog niet, maar er kan opnieuw hoop gekoesterd worden.

In afwachting van de schijfjes, kan u nog steeds terecht op de vele fan-sites en de andere plaatsen waar je afleveringen en fragmenten kan bekijken..
Hier & hier kan je zelfs bijna de integrale 2 seizoenen bekijken. Enjoy!

Responses

  1. Een kleine opmerking die eigenlijk wel meerdere bloggers aangaat. Ik wil bij deze ook niet de hypocriet uithangen, want mensen die mij beter kennen weten dat ik ook niet heilig ben op dat vlak. Ma bon, mijn punt is dat er op blogs toch ook eens dient nagedacht te worden over het linken of posten van auteursbeschermd materiaal. Momenteel kan ik mij nog geen aanklachten tegen bloggers herinneren, maar het feit dat een blog meestal een amateuristische site is, of niet veel meer dan een hobby, maakt niet dat ook zij de wetgeving niet dienen te volgen. Het is zeker geen aanklacht tegen de blog van Pieter, die ik graag lees, doch een algemene waarschuwing.

    Greets, Desertfox

  2. @ Desertfox: De Kruistocht tegen P2P zal nog lang duren vrees ik.

    @ Pieter: Hallelujah! :O

  3. tsss, mij niet willen geloven …

    die site is trouwens gemaakt door kennissen van mij

  4. Ik heb geen bezwaard geweten omdat ik link naar blogs waar alles te vinden is. Zelf zou ik nooit zo’n dingen posten omdat ik 1) een angsthaas ben 😉 & 2) niet weet hoe ik daar aan zou moeten beginnen

    @ Eefje: Ik zeg nt dat ik je nt geloof é; maarja, ik heb gestudeerd aan de UGent en daar wordt gezegd dat je moet durven denken , en dus ook checken of iets klopt 😉

  5. Besides, de dag dat BDZ op DVD uitkomt, dan koop ik em, dus dat zit wel snor 😉

  6. Ik heb ontzettend veel aflevering van Buiten de Zone nog niet gezien eigenlijk.

    Laat die dvd maar komen! Zoiets is altijd wel leuk om staan te hebben.

  7. Laten we hopen !

  8. dvd-box komt er eind dees maand EINDELIJK aan !!!

  9. De Bruce in mij zou dat graag ergens bevestigd zien alvorens hij een gat in de lucht springt..
    De mail vanwege de VRT op http://buitendezone.com/ doet namelijk anders veronderstellen 😦

  10. Het is nog niet officieel bekend gemaakt maarrrrr volgens een kennis in de freerecordshop zou de box op de aankooplijst staan…. ben benieuwd….

  11. tis onderteusn wel al 2008 ehh en nog geen dvd -_-‘


Geef een reactie

Categorieën

